Nieuwe versie Perfectview CRM... binnenkort?

Reeds in 2017 hoorde ik - via een medewerker van Perfectview - dat er een compleet nieuwe versie van Perfectview werd gebouwd en dat de huidige zou worden vervangen.

We zijn zelf begonnen met Perfectview gebruiken in 2011 en zijn in die tijd gegroeid van 1 gebruiker naar 12 gebruikers.

Helaas merken we dat Perfectview - qua UX design, snelheid (soms moet ik letterlijk 15 seconden wachten tot het laad-icoontje rechtsboven klaar is met draaien!) en functionaliteiten begint achter te lopen op andere CRM pakketten zoals Freshworks, PipeDrive, TeamLeader en Simplicate.

Is er iemand die weet of en zo ja wanneer Perfectview met een nieuwe versie komt, want over de traagheid zijn we het - denk ik - allemaal wel eens, maar grafisch ziet PV er ook uit alsof het naast de TDK cassettebandjes op de schroothoop hoort, vind ik. Daar is echt al heeeeel lang niks aan gedaan.

Het voelt voor mij een klein beetje als de Nokia onder de Nederlandse CRM systemen. Ooit heel goed, maar inmiddels een behoorlijk ingehaald door innovatievere bedrijven.

Wij hopen op een hippe nieuwe versie die weer lekker een tijdje mee kan, want ondanks mijn commentaar werkt er uiteraard een heleboel in PV heel erg goed waardoor we nog steeds tevreden klant zijn.

1 like

Wat fijn om te lezen dat jullie al zoveel jaren een tevreden klant zijn. Er wordt achter de schermen inderdaad heel hard gewerkt aan allerlei innovaties. Er staan dit jaar diverse ontwikkelingen op het programma. Een ervan is de vervanging van een technische laag in CRM Online. Deze vervanging is voorwaardelijk voor een verdere modernisering van het platform. Hoewel het technisch een grote update is, kiezen we er bewust voor in de eerste uitrol zo min mogelijk te wijzigen qua werking. Dit maakt de uitrol naar onze ruim 5200 klanten beheersbaar. Overigens zal de gebruiker wel kleine verbeteringen zien, zoals modernere uitstraling van de knoppen, frissere uitstraling van de weergaven en de toevoeging van een teksteditor in notities.

We zullen het updaten starten met enkele klanten in een pilotgroep. De groep wordt gaandeweg verder uitgebreid naar een representatieve groep voor alle klanten. Wanneer de pilot succesvol is, wordt CRM Online uitgerold naar alle klanten. Qua planning verwachten we nog dit kwartaal te kunnen starten met de pilotgroep en streven we ernaar de uitrol eind tweede kwartaal te hebben afgerond.

Na deze uitrol gaan we verder met functionele uitbreidingen en vernieuwingen. O.a. de mobiel apps, integratie met Office 365 en verbeteringen van de koppelingen met financiƫle pakketten staan hierbij in elk geval op de roadmap.

Ik zal mijn collega Majid Kada vragen contact met je op te nemen om je verder bij te praten over ontwikkelingen aan onze kant, afgestemd op jullie gebruik van CRM Online.

4 likes

Hallo Kerstin,

Dank voor je reactie en toelichting. We zijn erg benieuwd wat PV in petto heeft in 2020.

1 like

Een oldskool uiterlijk vind ik zelf geen probleem, mits de werking en functionaliteiten goed en actueel zijn. Ik heb ook systemen gezien met een overload aan knoppen, ingangen en mogelijkheden wat het voor gebruikers niet gemakkelijk maakt om er mee te werken. Maar ik sluit me bij Joost aan dat de snelheid in Perfectview een struikelblok is. Hoe meer bewerkingen je hebt, hoe trager. Invoer kost meer tijd dan zou hoeven.

Hallo, ik kwam dit topic tegen want heb als gebruiker dezelfde vraag: worden de UX, look and feel en werking van PV nog verbeterd, of is dit sinds bovenstaande post wel gebeurd? Corona kwam tussendoor, dus wellicht is er vertraging ontstaan.

Zonee, wanneer en op welke manier wordt het CRM aangepast? Ik werk vooralsnog met Mailchimp voor het verzenden van nieuwsbrieven, maar wil - afhankelijk van bovenstaande - binnenkort zoveel mogelijk over naar PV. PV oogt en werkt voor mij vooralsnog veel te ingewikkeld.