6 Marketing tips voor CRM

Originally published at: https://crmcommunityblog.perfectview.nl/2018/06/26/6-marketing-tips-voor-crm/

Welke marketingdoelen kan je behalen met een online CRM-systeem? Ja, je leest het goed: marketingdoelen. Maar CRM wordt toch vooral gezien als een nuttige tool ter ondersteuning van een salesteam? Klopt, maar dat is niet geheel terecht. Een CRM-systeem kan namelijk ook uitstekend voor én door marketeers worden ingezet. Waarom? Omdat CRM inzicht in doelgroepen verschaft,…

2 likes

@margriet.toonen bedankt voor de duidelijke tips. Nooit bij na gedacht om ook dit gedeelte te automatiseren. We werken zelf met abonnementen en het is dan best een hele toer om deze in een wachtrij te plaatsen en zelf actie op te ondernemen. Ik ga eens uit puzzelen hoe ik dat kan omzetten. Als iemand tips heeft hoe je dat doet hoor ik het graag.

Helder verhaal @margriet.toonen

Echter, in organisaties ‘vergeet’ men vaak dat je ook gewoon mensen nodig hebt die zich daar actief mee bezig houden. En het er niet ‘even bij’ doen. Het is een vak dat tegen heel veel andere vakgebieden aanschurkt.

Maar toch altijd fijn om het weer op een rijtje te zien!

Hi Andrew,

Klinkt als iets waar ik je wel wat tips voor kan geven. Kun je iets duidelijker aangeven waar je precies aan zit te denken?

Als ik bij een taak opvolging in PVCRM dan een mail automatisch zou willen laten sturen hoe doe ik dat? Heb jij een idee?

Aah, je doelt specifiek op iets binnen PV. Ik heb zelf (nog) geen ervaring met het platform helaas, dus “klik hier en dan daar” heb ik helaas niet voor je. Maar je zou bv met een koppeling naar je marketing e-mail systeem de logica moeten kunnen toepassen dat alle contacten met een taak waarvan de status = X automatisch in een lijst terecht komen. Het terechtkomen op die lijst zorgt ervoor dat een e-mailtje verstuurd wordt.

Gebruik je een marketing e-mail pakket, bv Mailchimp? Of misschien kan dit soort e-mail verzenden wel binnen PV?

Vanuit PV kan je ook mailen. Ik maak ook wel gebruik van mailchimp is iets makkelijker met de opmaak, maar binnen PV kan je met html ook vrij goed de weg vinden. En dan houd ik het gelijk actueel. 1 platform ook met opt outs etc. Ik ga eens zelf kijken of ik wat kan voor elkaar boxen.

Dan kan ik me voorstellen dat je voor de e-mails in PV ook lijsten moet maken van Contacten. Als je daar de criteria van kunt instellen, wellicht dat daar dan de mogelijkheid in zit om contacten te selecteren waarvan het abonnement binnen X tijd afloopt (ik ga er even vanuit dat je zoiets zoekt?). Afhankelijk van hoe je dat geregistreerd hebt staan, moet het lijkt me niet al te ingewikkeld zijn om die contacten een email te sturen zodra ze aan dat criterium voldoen.