Aanpassen Datum opvolging voor groep van Activiteiten

Een van mijn taken bij inSystems is het vinden van nieuwe collegae. Via (mn) LinkedIn leg ik contact met potentiele nieuwe collegae, wat leidt tot het agenderen van een groot aantal follow-ups. Hiervoor gebruik ik de Datum opvolging in Activiteiten. In de loop der tijd heel wat follow-ups verzameld, en iedere dag moet ik er dan ook wel een aantal wegwerken.

Vanwege mijn vakantie van enkele weken heb ik nu een groot aantal ‘rood gesignaleerde’ Activiteiten staan die ik moet handlen. Echter vanwege de huidige marktomstandigheden heb ik besloten alle follow-ups met een aantal maanden uit te stellen.

Dan nu mijn vraag … weet iemand of het mogelijk is om een groep Activiteiten te selecteren en met ‘een simpele handeling’ voor al deze activiteiten de Datum opvolging of wel te verhogen met x dagen/weken/maanden, of wel een nieuwe waarde te geven?
Zou mij heel wat handwerk besparen, want ik kom niet verder dan iedere activiteit te selecteren en de Datum opvolging aan te passen.

Mocht de functie niet in het pakket zitten, misschien meerdere mensen die het wel een handige aanvulling van de functionaliteit zouden vinden?

Hoi cbetman,
Dat is zeker mogelijk.
Onder ACTIES vind je een knop: Bulkacties / selectie aanzetten.
Je kunt dan de nodige regels selecteren (dmv SHIFT vast) en voor alle in 1x de opvolgdatum aanpassen. Let op: dat kun je niet ongedaan maken!
Heb een paar printscreentjes gemaakt. LET OP: bij het selecteren van de nieuwe datum moet je (om een of andere reden de datum in het kalendertje selecteren, anders pakt ie em niet …)
Succes !



2 likes

Dank Lilya, is me nu inderdaad gelukt :+1:
Groet, Charles

Top! Fijn dat het is gelukt. Succes :slight_smile:

Kleine aanvulling nog van mijn kant …

Ik gebruikt de optie ‘Een aantal werkdagen verschuiven’. Ik ging ervan uit dat er 5 werkdagen in een week zitten, maar PV telt het ingevulde aantal gewoon op bij de huidige Opvolgdatum. Voor de duidelijkheid kan hier dus dan ook maar beter worden gesproken over dagen of weekdagen ipv werkdagen.

En jammer dan je alleen Activiteiten op 1 pagina kunt selecteren, niet over pagina’s heen … gebruik je een bladertoets onderaan het overzicht, ben je je selectie kwijt, tenminste, dat lijkt bij mij het geval :wink:

Wat bedoel je precies met ‘ben je je selectie’ kwijt? Stel, je hebt 200 activiteiten en PV laat er 25 zien, dan kan je bij bulkselectie maximaal activiteit 1 t/m 25 selecteren. Ga je dan naar pagina 2 kijk je naar activiteit 26 t/m 50 en is het dus logisch dat die niet geselecteerd zijn.

Mocht je echt meerdere pagina’s hebben kan je ook via campagnes een campagne maken waarmee je de opvolging van heel veel activiteiten aanpast. Je moet dan eerst een weergave maken waarin alle betreffende activiteiten worden gefilterd die geschikt is voor een campagne. Ik vind die campagnes een redelijk omslachtig proces, maar afhankelijk van de hoeveelheid activiteiten zit je ergens op het omslagpunt :wink:

1 like

Wat ik bedoel Vincent, voortbordurend op jouw voorbeeld …
Ik selecteer op pagina 1 een aantal van de eerste 25, bijv. de eerste 10. Dan blader ik naar pagina 2, selecteer daar de eerste 5, dan bevat de selectie ALLEEN de 5 laatst geselecteerden op pagina 2; die 10 op pagina 1 zijn ‘vergeten’. Blader van pagina 2 maar terug naar pagina 1, en je ziet ook dat er geen enkele meer is geselecteerd.

Mijn conclusie is dat de bulkselectie met vervolgactie alleen werkt op 1 pagina tegelijk. Ik zou het persoonlijk handiger vinden als de selectie over meerdere pagina’s tegelijk kan plaatsvinden, met 1 vervolgactie op de hele selectie.

Ik hoop dat ik het nu iets beter heb kunnen uitleggen :slight_smile:

Ah zo! Nee dat gaat je inderdaad niet lukken…