Aanpassen relatie gegevens

Hoe kan ik een contactpersoon op inactief zetten, bijvoorbeeld als deze niet meer werkzaam is bij het bedrijf.
Bijkomstigheid; in de 1e pagina van de persoonsgegevens staat wel een vakje 'overleden´

1 like

Gelukkig hoef je niet de optie ‘overleden’ aan te vinken :wink:

Als je de kaart van de contactpersoon open hebt staan zie je rechts in het beeld ‘relatienetwerk’ staan. Hier zie je dat er een vinkje aanstaat bij ‘contactpersoon’. Als je nog een keer op het vinkje klikt wordt het rood en staat er ook bij ‘inactief contactpersoon’.

Lukt het zo?

Hoi RBA en anderen, aansluitend op het punt hoe je een contactpersoon op inactief zet in het systeem is ben ik benieuwd: Kan je inschatten wat het effect is van het vertrek van die contactpersoon voor jouw relatie met de klant? (of andere stakeholder indien er geen sprake is van een klantrelatie) welke actie onderneem je daarop?

1 like

Dag Mieke,

Afhankelijk als er één contactpersoon is, moet de relatie vaak weer opnieuw opgebouwd worden.
Bij klanten zijn er vaak meerdere contactpersonen. Bij de vertrekkende contactpersoon probeer ik wel te achterhalen war ze naar toe gaan of dit via bijv LinkedIn te volgen