Acquisitietips, 29 tips die je acquisitie efficiënter maken. Vul gerust je eigen tips aan!


#1

Acquisitie tips

1–Wees flexibel en dienstbaar bij aanvragen, wegjagen kan altijd nog….

2–Zit het even tegen, klaag bij een collega en lucht uw hart. Daarna gaat het weer beter!

3–Social media als Twitter en Linkedin zijn de grootste lead genarators die er zijn en ook nog eens gratis!

4–Veel bedrijven werken tegenwoordig met raamcontracten en Service Level Agreements.
Vaak maakt dat acquisitie extra moeilijk. Probeer gaten te vinden die de concurrent niet meeneemt in zijn contract.
Dit opent deuren die er later voor kunnen zorgen dat u alles mag leveren.

5–Wees mens en behandel uw prospects als mens. Eenvoudig maar succesvol.

6–Kennismaken is niet verkopen. Kennismaken is wel een vorm van acquisitie.

7–Acquisitie kan warm en koud. Warme koffie warmt een koude acquisitie op.

8–Een open deur intrappen doet niet zoveel pijn als een dichte. Begin je acquisitie bij warme contacten.

9–Kent u het? Je bent op vakantie en je komt iemand uit je woonplaats tegen. Normaal zou je ze misschien niet eens groeten. Op vakantie zit je er misschien wel de hele avond mee te kaarten of te borrelen. Maak hier dankbaar gebruik van, een regiobinding werkt goed voor je koude acquisitie!

10-Een klant werven die behoefte heeft aan je producten en / of diensten is eenvoudiger dan aan iemand die geen behoefte heeft. Gebruik daarom de zoekfuncties van social media. Voorbeeld Twitter

11-Het belangrijkste bij koude acquisitie is de manier waarop u mensen benaderd en waarom.

12-Marketing en acquisitie tips :Zorg voor regelmaat in uw marketing en acquisitie, hiermee verhoog je de resultaten.

13-Met een hoed in de hand kom je door het ganse land! Wees aardig, pas je aan en vraag netjes, je krijgt meer dan je verwacht!

14-Hoeveel mogelijke klanten in je eigen Gemeente kennen je bedrijf?

15-Strategische tips : Een mix van marketing en acquisitie is als een broodje gezond, gezond maar toch lekker!

16-Je bent goed in dingen die je leuk vind! Blijf daarom in uw comfortabele zone en zoek een acquisitie methode die u wél leuk vind.

17-Exporteer eenvoudig uw linkedin contacten naar uw CRM. Zo kunt u ze blijven volgen.

18-Netwerken en marketing zorgen op lange(re) termijn voor meer klanten, acquisitie vnl. korte termijn. Zorg voor een gezonde mix!

19-Als acquisitie even niet zo goed lukt, besteed dan je acquisitietijd aan relatiebeheer.

20-Als er niets gebeurt, dan gebeurt er niets!

21-N.I.V.E.A. Niet Invullen Voor Een Ander. Door uw aannames thuis te laten krijgt u meer klanten.

22-Kleedt u netjes voor u aan acquisitie doet, het geeft uw zelfvertrouwen een boost!

23-Besteed max. 5 % van uw acquisitie aan klanten die u graag als referentie wilt! Zo belangrijk zijn referenties niet.

24-Spreek al tijdens het verkoopgesprek af met uw klanten wanneer ze de offerte / voorstel ontvangen en wanneer u deze mag opvolgen. Zo voorkomt u vervelende situaties!

25-Kleedt u gepast, liever iets te netjes dan te slordig. U heeft immers maar een kans op de eerste indruk!

26-Verkoop aan de telefoon geen product of dienst maar een afspraak!

27-Telemarketing:Verscheur uw belscript en praat over iemand zijn/haar linkedin profiel.

28-Focus op mogelijke klanten in uw eigen regio, het zou zonde zijn om er veel voorbij te rijden!

29-Begin uw acquisitie van binnenuit, eerst uw warme contacten.


#2

Dank voor het delen Fennard!

Voor een sales leek als ik: wat bedoel je hier precies mee? Dat je niet teveel vaste voorwaarden moet stellen in je contract zodat je flexibel bent in wat je kunt aanbieden?

@ejdasselaar: heb jij nog toevoegingen misschien? :slight_smile:


#3

Hoi Sabrina,
Wat ik hier bedoel is dat je soms een meerwaarde kunt bieden wat mensen nog niet kennen.
Kijk eens naar bijvoorbeeld een CRM. Stel je voor dat mensen veel tijd nodig zijn met iets, waar een ander CRM een eenvoudig tooltje voor heeft. Door dat tooltje kom je binnen bij de organisatie. Daardoor mag je misschien later wel je CRM leveren.
Dus: probeer binnen te komen met iets kleins, om iets groters te verkopen.


#4

Op zo’n mooie lijst heb ik nog 2 toevoegingen: 1) Just do it! ( geïnspireerd op Nike natuurlijk) 2) 10 voor 10: start elke dag voor 10 uur met 10 belletjes naar voor jou onbekende (koude) relaties of contacten.
De kracht zit hem in het doen, de discipline en de trots als je het hebt gedaan en je progressie hebt bijwerkt in je CRM!


#5

Dank voor de toevoeging en de uitleg heren :ok_hand: