Activeit aanmaken vanuit reactieformulier

Hi,

Is het mogelijk om vanuit een reactie formulier rechtstreeks een activiteit/verkoopkans aan te maken zonder handmatige tussenkomst.

Bijv. klant geeft aan dat hij interesse heeft in een tussentijdse controle in een reactie formulier en vervolgens wordt de activiteit/verkoopkans tussentijdse controle aangemaakt.

Is er dus een soort automatische workflow opzet mogelijk.

Hoi Yvette,

Leuk dat je je vraag hier op de community stelt! Om je vraag goed te kunnen beantwoorden, ben ik allereerst benieuwd naar wat het doel is van de activiteiten die moeten worden aangemaakt?

Sturen jullie een campagne/individuele e-mail naar relaties met daarin de vraag of ze geïnteresseerd zijn in een tussentijdse controle?

Zou je dit kunnen toelichten?

Hi Janneke,

WIj sturen inderdaad een champagne met daarin een formulier met daarin diverse mogelijke werkzaamheden. Het zou fantastisch zijn als daar dan automatisch uit activiteiten/verkoopkansen zouden kunnen worden aangemaakt. Dit doen we nu handmatig namelijk.

Er zou dan een soort workflow kunnen worden gemaakt,

Ah je bent bezig met workflows inrichten. Leuk! PerfectView voor gevorderden. Om antwoord te geven op je vraag: Ja dat kan zeker!

Je kunt een reactieformulier maken, deze kan je meesturen wanneer je een campagne verstuurd vanuit PerfectView.

Om een reactieformulier te maken ga je naar: Instellingen > Applicatie instellingen > Koppelingen > Klik op de tegel voor Webformulieren > links bovenin + webformulier en kies in de eerste stap ‘Wat’ voor de optie ‘Om reacties te registreren van relaties die u een mailing heeft gestuurd’.

Bij Wat moet er gebeuren geef je aan dat je een activiteit bij de relatie ten behoeve van individuele opvolging wilt aanmaken. Je zult zien dat er nu extra stappen bij komen waarin je kunt aangeven om wat voor type activiteit het gaat en wat de afhandeling mag zijn.
Ook kan je kiezen welke velden er getoond moeten worden en of er specifieke velden vooraf standaard ingevuld dienen te worden, bijvoorbeeld als de relatie het formulier invult dat het onderwerp dan standaard ‘tussentijdse controle’ wordt.

2 likes

Hi Janneke,

Dank je. Ik had al webformulieren aan een champagne toegevoegd. Nu is het webformulier gewijzigd. Moet ik dan het webformulier opnieuw toevoegen in de champagne mail? Of gaat het wijzigen automatisch?

Ik hoor het graag.

M.vr.gr,

Hoi Yvette,

Wanneer je het webformulier wijzigt wordt dit direct doorgevoerd in de (verzonden) campagne.
Als de relaties het reactieformulier nu openen/invullen dan wordt er een verkoopkans aangemaakt.

Kom je hier mee verder?

Hi Janneke,

Zeker. Dank je wel.