Agendering van project en taak binnen een project

Ik maak gebruik van een Project waarin ik alle activiteiten (verkoopkans, factuur, e-mail, bijlagen, taken, correspondentie ect.) vastleg en opvolg gedurende het werkproces. Waar ik tegenaan loop is de zogenoemde “dubbele agendering” (datum/tijd: Opvolging). Namelijk die van het project zelf en van de activiteit taak.

Bij “Te doen”, van waaruit ik mijn dagplanning volg, staan dus soms dubbele items van dezelfde klant. Die van het project en van de taak bij het project. Zo ben je dus ook steeds twee keer data aan het “bijhouden / opschuiven”. En wordt de planning een project op zich :sweat_smile:. Hoe gaan jullie hiermee om? En wat is voor jou een efficiënte werkwijze gebleken? Ik ben benieuwd!

1 like

Hoi @mjsgerritsen, leuk dat je hier je vraag stelt :+1:. Het klopt dat zowel het project als de onderliggende activiteiten een opvolgdatum hebben. Het idee hierachter is dat het project op deze manier altijd op de Te doen lijst van de eindverantwoordelijke (vaak de projectleider) kan blijven staan. Alle bijbehorende taken kan de eindverantwoordelijke dan uitzetten bij de personen die voor die sub taken verantwoordelijk zijn.

Als ik het goed begrijp gebruik jij de activiteit project vooral om activiteiten voor jezelf vast te leggen. In dat geval kan ik me voorstellen dat je Te doen lijst een beetje vol en onoverzichtelijk wordt. Wat je kunt doen is een wachtrij ‘Lopende projecten’ aanmaken en hier de projecten inzetten. Dan staan deze niet meer in je Te doen lijst, maar staan ze nog wel als openstaande activiteit in PV.

Ik ben benieuwd of dit gaat werken voor je :slight_smile: en ook of er nog andere mensen zijn met ideeën natuurlijk. Let me know!

2 likes

Hi Michelle, dank je wel voor je toelichting en oplossing. Dit sluit inderdaad goed aan!