Archiveren e-mail van contactpersonen die van baan veranderd zijn

Wij maken veel gebruik van de mogelijkheid om belangrijke e-mails te archiveren vanuit gmail. Dat werkt over het algemeen goed. Waar we wel last van hebben is dat PerfectView het mailadres waarop gearchiveerd moet worden niet meer vindt als de persoon niet meer actief is. Dan krijg je de volgende melding:
Onderstaande e-mail is gekoppeld aan relatie Instruct.
*Er is namelijk geen relatie gevonden behorende bij e-mailadres. *
U dient deze activiteit zelf aan de juiste relatie te koppelen.

Aangezien in ons relatiebestand veel van baan gewisseld wordt en je juist afrondende mails ook wilt vastleggen, is het onhandig dat we dan de mail handmatig moet koppelen, terwijl het mailadres in PerfectView wel bekend (maar niet actief) is.

Hebben meer gebruikers daar last van?

Goede vraag Esther! Ik heb toevallig gezien dat hier eerder een wens voor is aangemaakt. Deze wens ligt nog bij onze ontwikkel afdeling.

@Peter als ik het goed heb onthouden, maak jij gebruik van g-mail toch? Zou de mail-in archivering misschien een oplossing zijn voor Esther? Ik ben benieuwd of jij hier nog ideeën voor hebt.

Is dit een specifieke Gmail toepassing? Ik ken het niet.
Ik archiveer mails idd ook vanuit gmail maar heb geen last van het beschreven probleem

Het probleem komt alleen voor als de contactpersoon op inactief staat (met dat mailadres). Zolang iemand nog als actief in PV staat werkt de mail-in archivering wel goed.