Bulkacties - opvolgdatum aanpassen

Vaak krijgen wij de vraag dat de ‘te doen lijst’ van een oud medewerker niet is bijgehouden, waardoor er veel oude activiteiten nog moeten worden opgevolgd. Je kan dan makkelijk de opvolgdatum in bulk aanpassen zodat je in de toekomst alsnog actie kan ondernemen.

  1. Klik op acties > Bulkacties - Selectie aanzetten. Er zullen vink vakjes voor de activiteiten verschijnen.
  2. Klik op acties > Bulkacties - Huidige pagina selecteren of selecteer de activiteiten waarvan je de opvolgdatum wilt aanpassen.
  3. Klik op Acties > Bulkacties - Opvolgdatum aanpassen.

Let op: De bulkacties kunnen alleen worden uitgevoerd door gebruikers die hiervoor voldoende rechten hebben.

1 like

De ene collega heeft in wachtrijen de optie bulkacties - ‘markeren als voltooid’, maar een andere collega kan wel de andere bulkacties kiezen, maar juist net de bulkactie ‘markeren als voltooid’ niet. Heeft iemand een idee of dit met rechten te maken heeft en waar ik dit kan vinden. Ik kan het zelf namelijk niet terugvinden in de rechteninstellingen.

Zie afbeelding.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

@SharonDecom goed opgevallen! Dit heeft inderdaad te maken met bepaalde rechten. Deze kun je aan- of uitzetten voor verschillende rollen door te gaan naar Instellingen > Applicatie instellingen > Autorisatie > Rechten > Overige > Algemeen > “beheerders opties in weergave beschikbaar”.

Wanneer dit blokje groen is, mogen de gebruikers binnen die rol ook in bulk activiteiten markeren als voltooid!

1 like