Kan je iets vertellen over wat voor werk je doet?
Als zelfstandig professional verbind ik de "harde facetten" (ICT) met de "zachte facetten" (medewerkers) in de organisatie vanuit het label Best of Need.
Luisteren, antwoorden en oplossingen aandragen op het gebied van processen om vervolgens deze processen ondersteunen met passende applicaties (implementeren en optimaliseren) waar het kan.
Dit alles van uit de Best of Need gedachte qua applicatielandschap en in de rol van adviseur, consultant of projectmanager.
Ik heb ervaring met de meest uiteenlopende softwarepakketten op het gebied van administratie, ERP, CRM, WMS en service. Dit alles binnen het MKB van 1 – 250 medewerkers zowel nationaal als ook internationaal.
Wanneer ben je voor het eerst met CRM in aanraking gekomen en hoe was die ervaring?
In 1991 kwam ik voor Exact werken waar IBM Lotus Notes dé tool was om het CRM proces in vast te leggen en te borgen. In het begin was het wennen, maar al snel weet je niet beter.
Ik heb veel verschillende CRM systemen mogen adviseren en implementeren en ook mee mogen werken, met allemaal hun specifieke kenmerken voor de branche en gebruiker.
Van Perfectview tot SalesForce en alles wat er tussen valt, afhankelijk van de behoefte van de gebruiker.
Belangrijkste voor mij is het consequent zijn in gebruik – gedrag - van mijzelf en van de mensen waar ik mee samen mag werken. Voor mij blijft CRM een proces en is er software die dit ondersteund.
Wat de grootste uitdaging op dit moment in je werk? (CRM of niet)
Mijn grootste uitdaging in mijn werk bij mijn relaties is het borgen van kennis en advies en gebruik van de (juiste) applicatie(s) door het gewenste gedrag.
Hoe ziet jouw ultieme droombaan er uit en waarom?
Ik werk in mijn ultieme droombaan. Bij verschillende bedrijven in diverse branches met telkens andere applicatielandschappen mag ik adviseren en consulten.
Meedenken en advies uitbrengen in optimalisatie slagen in proces en applicatie en samen met de organisaties ten uitvoer brengen.
Waarom?
Omdat van mij verwacht wordt dat ik, gefundeerd en respectvol, de juiste – kritische - vragen te stel en op basis van kennis en kunde gedaagd wordt om te komen tot antwoord en oplossing.
Ergo: ik word graag gedaagd om antwoord op uw proces- en ICT behoefte een oplossing aan te dragen.