Contactpersonen van een aangebrachte lead

Beste allemaal,

Ik hoop van harte dat jullie ons kunnen helpen met het volgende.
Wij hebben relaties die leads aanbrengen. Vaak blijven die tussenpersonen als warm contact tussen lead en onze organisatie, daarom houden wij de tussenpersonen hen ook regelmatig op de hoogte.
Uiteraard willen wij heel graag vanuit PerfectView mailen e.d. zodat alles onder de klantkaart komt te hangen, maar wij lopen er nu tegen aan dat je een e-mail adres van de ontvanger niet kan wijzigen bij het opstellen van een mail.

Natuurlijk, je kan een extra contactpersoon onder deze lead maken.

  • Dan geldt er 1 contactpersoon voor de lead zelf, de klant dus.
  • De andere contactpersoon is de tussenpersoon, diegene die de lead aanbrengt.
    Maar wat als zij 100 leads aanbrengen :cold_sweat: of meer. Dat betekent dat wij bij wijze van 100 x een CP moeten aanmaken voor de tussenpersoon.

Hebben jullie tips tricks of ander advies voor ons?
Ik denk dan meer in de richting van koppelen, 1 CP voor meerdere organisaties gebruiken of de ontvanger van een mail handmatig kunnen wijzigen etc.

Hopend weer op jullie hulp! :smiley:

Hallo @SharonDecom,

Wij werken op dezelfde manier. Ik ontvang regelmatig aanbevelingen va mijn BNI leden en per nieuwe prospect/klant wil ik bijhouden via wie die is binnen gekomen.

Dat doen we als volgt.
De aanbrenger wordt een Zakelijk Partner in Perfectview en de relatie die aangebracht wordt is een prospect.

Bij zakelijk partner kan je een onderverdeling aanbrengen in soorten partners.

Bij die prospect maken we dan een verkoopkans en bij betrokken relaties zet ik de aanbrenger erbij.
En we maken ook gebruik van de statistieken bij de verkoopkans.

Hoop dat je zo geholpen bent.

1 like

Dag @Herbert.Denk,

Ik heb het nu ingericht zoals je mij tipte. Dat is inderdaad handig! :star_struck:
Nu heb ik ook een eigen weergave gemaakt van alle verkoopkansen, waarbij er geselecteerd kan worden op kolom Bron. Makkelijk om zo een overzicht te draaien van alle leads van die ene zakelijke relatie. Bovendien zie je nu, door de zakelijke relatie als betrokkene aan te merken, alle verkoopkansen van alle aangebrachte leads als gekoppelde als activiteit! :grinning: Bedankt voor de tip!

Enige vraag die voor ons overblijft is hoe kunnen wij de zakelijke relatie mailen, waarbij de e-mail gekoppeld wordt onder de lead. Voorbeeld: Soms realiseren wij een offerte voor de lead, maar het contact wordt onderhouden door de zakelijke relatie. Wij willen de offerte dan wel onder de lead borgen, maar de offerte sturen naar de zakelijke relatie.
In mijn beleving is nu de enige mogelijkheid om het e-mail adres in het veld ‘aan’ aan te passen (zie afbeelding hieronder), echter wordt het dan een hoofdrelatie en dus koppelt PerfectView de e-mail aan de verkeerde relatie.
image

Heb je hier toevallig nog een handigheidje voor? :blush:
In ieder geval bedankt voor de reeds gegeven tip Herbert!

2 likes

Hallo @SharonDecom,

Ik snap het niet helemaal.

Optie 1. Je maakt een offerte onder de lead maar die wil je dan naar de Zakelijke partner sturen zodat zij de verdere opvolging kunnen doen.
Je stuurt de offerte dus niet naar de lead.

Optie 2. Je maakt en stuurt de offerte naar de lead en dan wil je de offerte ook naar de Zakelijk partner sturen.

Optie 2 is het meest eenvoudige je kan bij het versturen van de offerte in de BCC de Zakelijk Partner toevoegen

Optie 1 is lastiger. Je kan bij Aan: niet de oorspronkelijk contactpersoon verwijderen. heb ik even gen antwoord op, sorry.

Fijn weekend

Dag @Herbert.Denk,

Het gaat inderdaad om optie 1. De zakelijke partner levert namelijk A, B en C leads aan, waarbij wij bij A het volledig contact leggen en onderhouden met de lead en bij C alleen de offerte maken en onze zakelijke partner de contactpersoon blijft voor de lead.

Daarom willen wij bij de C leads de offerte echt alleen naar de zakelijke partner sturen en niet naar de lead. Echter moet dit wel gearchiveerd worden onder de lead. Bij het aanpassen van de hoofdrelatie tijdens het versturen van de e-mail, kan dat dus niet.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de hulp tot nu toe Herbert!
Mogelijk dat PerfectView of andere leden nog bruikbare tips hebben. :grinning:

Sharon

Hoi @SharonDecom,

Nou ben ik wel benieuwd wat jullie doen met B-Leads

De volgende stap wordt een webportaal ontwikkelen waar al je Zakelijke Partners kunnen inloggen en dat te zien krijgen uit Perfectview waar ze recht op hebben :grin:

Fijne dag,

Herbert

Hoi Sharon,

Hoe gaat het nu met het verwerken van de leads?

Een andere optie kan ook zijn om de tussenpersoon bij je Lead als bestaande contactpersoon te koppelen. Eventueel zou je in de keuzelijst Rol dan een extra optie kunnen toevoegen met Tussenpersoon en vervolgens voeg je de verkoopkans toe bij deze tussenpersoon.

Op die manier kun je altijd terugvinden welke persoon betrokken was bij welke kans, heb je geen problemen met het versturen van offertes/mails omdat de kans gekoppeld is aan de relatie waar je het ook naartoe wil sturen en omdat je ze wel de rol tussenpersoon hebt meegegeven kun je ze makkelijk eruit filteren in bepaalde weergaven of als je bijvoorbeeld een mailing wil versturen.