Contactpersoon Inactief?

Hoe ga je om met Contactpersoon A die vertrokken is bij Klant B?

Wellicht een suffe vraag, maar ik kom er zelf niet uit en kan het antwoord online ook niet vinden. Mijn contactpersoon A is vertrokken bij Klant B. Nu heb ik diverse Gespreksverslagen en Taken met deze persoon afgerond. De persoon verwijderen is daarom zonde.

Hoe zet ik de persoon op Inactief binnen Perfectview waardoor deze niet meer standaard oplicht bij het aanmaken van een Gespreksverslag of Taak, maar de informatie niet verloren gaat?

Hi Lindsy,

Goeie vraag, je wil natuurlijk dat de historie blijft staan.

Ten eerst zou ik je contactpersoon op inactief zetten bij Klant B. Dit doe je door naar Klant B te gaan en open de kaart van Contactpersoon A. Je kan Contactpersoon A nu op inactief zetten:

image
Dit doe je aan de rechterkant van je scherm door op het vinkje te klikken. Dan staat Contactpersoon A op inactief en krijgt hij/zij een rood vinkje.

Je kan nu gaan naar de organisatiekaart waar hij/zij nu gaat werken > tabblad ‘contactpersonen’ > acties > bestaand contactpersoon koppelen.

image

Nu staat Contactpersoon A erin als ‘voormalig contactpersoon’ van Klant B en als ‘actief contactpersoon’ bij Klant X.

Lukt het zo?

2 likes

Ah perfect! Ik wist dat het iets simpels moest zijn wat ik over het hoofd zag. Maar dat het zĂł simpel was, had ik even niet door :wink:

Het koppelen had ik inderdaad gevonden. Ik weet nog niet bij welke organisatie zij nu gaat werken, maar het is al fijn om haar bij Bedrijf B op inactief te hebben staan zonder dat ik onze Taken en Gespreksverslagen kwijt ben.

Bedankt weer!

1 like

Hoi Lindsy, wat mij nog even bezighoudt in het kader van “koester je netwerk bij de klant” wie komt er in de plaats van contactpersoon A ? ken je die al en wat doe je daarmee? groeten Mieke