Dashboard koppelingen met PV (Power BI o.i.d.)

Goedemiddag,

Wij hebben in ons CRM systeem ontzettend veel data staan, wat we graag overzichtelijk zouden willen maken middels een dashboard.
Hierin hebben we overwogen om maandelijks een export te draaien van bepaalde data, om die vervolgens in een draaitabel te gieten, om zo een dashboard te creëren met de voor ons belangrijkste data.

Aangezien dit alsnog een handmatige handeling behoeft, vroeg ik me af of er iemand is die zelf een dashboard heeft gebouwd, zoals Power BI, waarbij gecommuniceerd wordt met de API van PerfectView?

Ik ben erg benieuwd of iemand ervaring heeft met het bouwen van een dashboard met de data vanuit PV!

1 like

@Herbert.Denk heb jij hier toevallig al ervaring mee?

@Emeli een hele tijd geleden is er ook een topic gestart met dit onderwerp, wellicht dat je hier wat informatie uit kunt halen. :smiley:
Koppelen met BI-software? (Dashboarding)

@yannoe.haring Bedankt voor je reactie.
Ik had inderdaad dat topic al gelezen en er ook al wat informatie uit gehaald, maar aangezien we nu zo’n 2 jaar verder zijn, was ik even benieuwd naar mogelijke ontwikkelingen in de tussentijd!

Hallo Yanoe en Emeli,

Helaas we hebben dit nog niet gemaakt, wel krijgen we regelmatig vragen hierover.
Binnenkort gaan we een dashboard maken voor 1 van onze klanten en we zijn nog aan het onderzoeken welke tool we daarvoor gaan gebruiken. Power BI staat ook op de shortlist naast DataStudio van Google.

Hartelijke groet,

Herbert

1 like

@Herbert.Denk dank voor je reactie! Zijn dat de enige twee tools die ze overwegen of staan er nog meer tools op de shortlist?

Daarnaast vroeg ik me af: wordt dit een custom integratie of wordt hiermee ook de basis gelegd voor een standaard integratie tussen de dashboardtool en Perfectview?