Dank Edwin voor jou reactie, leuk om te zien dat je ook hier actief bent !
Om eerlijk te zijn ben ik wel nieuwsgierig naar PowerBI, maar aan de andere kant heb ik weinig tijd me echt te verdiepen hierin. Daarnaast werk ik al jaren in een excel document waarin ik nu een mooi dashboard heb gemaakt voor mijn persoonlijke doelstellingen (die ik per jaar kan aanpassen). Dus een echte wens om PowerBI te gaan leren is er niet, omdat ik eigenlijk al mijn overzicht heb.
Ik denk als PV meer persoonlijke doelstellingen aan de voorkant kan invoeren, er aan de achterkant net wat meer overzichten gegenereerd kunnen worden.
Wat ik heel fijn vind is dat ik gemakkelijk kan zien wat er per jaar is verkocht / per medewerker.
Maar mis daarin, wat moeten we nog behalen, de openstaande doelstellingen YTD (year to date) / per medewerker.
Daarbij is het fijn meer toe te spitsen op een specifieke periode, nu zie je vrij grote overzichten per jaar, maar ik zou ook graag grafieken per maand en per kwartaal willen zien. Grafieken kunnen helder de relatie tussen doelstelling en behaalde resultaten weergeven, t.o.v. een taartdiagram.
En bijvoorbeeld de mogelijkheid om een businessplan, op basis van mijn eigen producten, te kunnen invoeren, en daaruit ook een optie om te openstaande doelstelling YTD te zien.
Voorbeeld:
Plan = ik ga x aantal producten van A en x aantal van B verkopen dit jaar tot eind 2019
Hoe loop ik op koers op moment x, bijsturen of door blijven gaan.
Ik denk dat bovenstaande ideeen een hele hoop van alle sales gerelateerde werknemers aanspreekt.