Koppelen met BI-software? (Dashboarding)

Goedemorgen allemaal,

Recentelijk een presentatie gezien over Power-BI vanuit microsoft en de mogelijkheden die het bied om dashboards te maken. Nu was ik direct nieuwsgierig of er ervaringsdeskundigen zijn hier die het wiel hierin al eens hebben uitgevonden. (een google op BI / dashboard tools geeft een jungle aan opties)

Wij zouden graag de data uit PV, sales gerelateerd, in een dashboard tool inladen om daar vervolgens rapportages mee te genereren richting de organisatie. En zodoende kunnen we dat ook gemakkelijk combineren met data uit andere afdelingen. Helaas is het dashboard binnen PV nu iets wat beperkt.

Kijk uit naar jullie respons en ervaringen!

Goeie vraag. Dashboards zijn een mooie manier om informatie te delen naar de rest van de organisatie.

Ik heb zelf geen ervaring met zo’n koppeling vanuit PV, maar misschien dat @avdz of @Michael hier wel ervaring mee hebben?

Goedemorgen,

Microsoft Power BI kan inderdaad een mooie toevoeging zijn op de dashboards van PerfectView. Belangrijk is om vooraf goed in kaart te brengen welke resultaten je inzichtelijk wilt hebben. In veel gevallen zijn die namelijk ook uit PerfectView te halen.

Pas zodra je gegevens uit verschillende lagen wilt halen (bijvoorbeeld uit gekoppelde activiteiten of betrokken relaties), is het soms nodig om daar een koppeling voor te laten schrijven.

In de wandelgangen had ik ook vernomen dat PV zelf ook bezig is met een upgrade van het Dashboard. Zou het dan wenselijk zijn als klanten hierover ook feedback geven met wensen?

Ik merk dat concurenten de huidige PV dashboard functionaliteiten als “wel leuk” bestempelen, maar nog niet erg werkzaam. Maar ik denk dat een paar simpele aanpassingen en wat meer opties voor de klant precies voldoende kan zijn om 90% van de wensen van de meeste salespersonen de coveren.

Kunnen jullie hier iets over loslaten?

Hoi Eddy, goede vraag!