Data van 2018 toevoegen/inlezen

Is er een mogelijkheid dat ik data van orders en facturen inlees in PerfectView? Of moet ik dit handmatig doen?

Kan ik dit ook doen met de eerste maanden van 2019? Hoe zorg ik ervoor dat er niet een factuur naar de klant wordt verstuurd?

Bedankt alvast!

In principe zijn orders afkomstig uit je CRM, dus geaccepteerde orders, zijn geaccepteerde regels binnen het CRM.

Als dat niet het geval is, dan is dat vrij lastig.

Zijn die orders digitaal (per mail), op papier? Als ze op papier zijn, zou je ze kunnen inscannen met een scanner die het kan omzetten met OCR. Dan krijg je een doorzoekbaar document. Dat is dan weer een basis voor verdere automatisering.

Maar misschien kun je ons meer context geven, waarom je de vraag stelt, wat het probleem en wat is jou ideale oplossing?

1 like

Hoi Daphne,

Ik sluit me wat dit betreft aan bij @Eddy, het is hierbij goed om nog wat extra te weten om hier een goed antwoord op te geven :wink:

Overigens is het mogelijk om een import te doen van gegevens in PerfectView, je gegevens moeten daarvoor alleen wel in een Excel bestand (CSV) staan. De meeste systemen waar je de export uit maakt, bieden deze optie. Maar hierbij ga ik er dus vanuit dat je gegevens digitaal zijn en uit een systeem komen :stuck_out_tongue:

Hi Daphne,

Ik ben even benieuwd of je geholpen bent met de antwoorden die je hebt gehad?

Hi!

Ik kom er nog niet helemaal uit eerlijk gezegd. Om de vraag even iets duidelijker te maken is het misschien handig om te weten dat we nu nog werken met excel, en dus middenin het proces zitten om over te gaan op perfect view met een koppeling naar snelstart voor de boekhouding. Nu wilden we dus graag de gegevens van 2018 en begin 2019 in perfect view krijgen, maar heb even geen idee hoe dit handig en efficiƫnt te doen. Dus heel graag jou/jullie advies!

Goed dat je het aangeeft! Ik kan je hier helaas niet bij helpen.
@sabrina.cadogan @Marvin @Daniek Kunnen jullie Daphne advies geven?

Hoi Daphne,

Ok dus als ik jou goed begrijp staan de gegevens nog Excel en van daaruit wil je deze inlezen in PerfectView. Het is mogelijk om een import te doen met een Excel bestand van relaties Ć©n van activiteiten. De factuur activiteit is dan net iets spannender omdat er in deze activiteit wat afhankelijkheden zijn ingebouwd en er wordt gewerkt met regels.

Ik denk dat het het gemakkelijkst is om contact te hebben met onze servicedesk hierover, zij kunnen dan ook met je meekijken op het scherm en jouw Excel bestand beoordelen.

Zullen wij een support voor je aanmaken of neem je zelf contact op?