Datum af te handelen voor activiteit e-mail

De takenlijst “Te doen” van CRM Online gebruik ik intensief. Nu lijkt het alleen zo te zijn dat ik voor gearchiveerde e-mails niet kan instellen op welke datum ik iets met deze e-mail moet doen. Klopt het dat je geen afhandelingsdatum kunt instellen hiervoor?

Hallo @Johan,

Als je bedoelt met gearchiveerd dat je in Perfectview de email op voltooid hebt gezet.

Hartelijke groet,

Herbert

Hallo Herbert,

Nee, uiteraard zet ik bij het archiveren dan géén vinkje bij het veld “Activiteit ‘E-mail’ in PerfectView direct markeren als voltooid”. Maar na het archiveren van de e-mail zie ik dit in de lijst met activiteiten bij de contactpersoon:

De datum 3-3-2021 is automatisch ingevuld en kan ik niet wijzigen. Misschien wil ik wel op 5-3-2021 iets met deze e-mail doen. Ik zou dus graag zien dat je, net als bij een taak bijvoorbeeld, de opvolgdatum zelf kunt bepalen.

image

En dat de opvolging voor de e-mail ook op de juiste datum in “Te doen” komt te staan.

Of zie ik iets over het hoofd waardoor dit al wel mogelijk is?

Hallo Johan,

Ah, ik begrijp wat je bedoelt.
De manier om dat te doen is de activiteit op voltooid zetten en dan krijg je de optie voor een vervolg activiteit.
Daar heb je dan de mogelijkheden die je zoekt.

Goedemorgen Herbert,

Dank je wel voor je reactie.

Die optie had ik inderdaad wel gezien, maar dan moet ik er weer een nieuwe activiteit voor aanmaken. Eigenlijk wil ik er enkel aan herinnerd worden via mijn takenlijst (“Te doen”). Bovendien wordt in de vervolgactiviteit de inhoud (en bijlagen) van de e-mail niet overgenomen. Wel zag ik dat de e-mail wordt gekoppeld aan de nieuwe activiteit.

Ik zou hierbij richting PerfectView de wens willen uitspreken om ook direct bij een e-mail een andere datum/tijd te kunnen instellen voor de takenlijst “Te doen”. Zijn er meer mensen die deze behoefte hebben?

Met vriendelijke groet,
Johan van Eijsden

1 like

Mee eens Johan, ik deel jouw behoefte aan het naar keuze kunnen agenderen van de e-mail zonder een nieuwe taak te maken want het aan elkaar rijgen van taken en vervolgtaken wordt onoverzichtelijk. Misschien kan @perfectectview hier iets mee?

Hallo Michael. Dank voor je reactie. Goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit graag zou willen. Ben benieuwd naar de reactie van @PV-Support.

Hier ben ik ook naar op zoek, zou heel mooi zijn als het eerdaags wel gelijk vanuit mail al kan ipv eerst een nieuwe taak aan te moeten maken

Hallo Claudia. Ook jij bedankt voor je steunbetuiging voor deze wens! Ik hoop dat PerfectView hier snel iets mee kan/wil gaan doen.