Doorslaan met data

Zelf werk ik niet voor een commerciële organisatie, maar ik vond net dit stuk online dat ik hier graag even deel omdat er ook veel topics over CRM en marketing/sales gaan.

Artikel gaat over data versus de klant zelf en waarom het zo belangrijk is je niet blind te staren op dat eerste. Open deuren, maar toch verfrissend om af en toe in te trappen :wink:

https://www.adformatie.nl/gedragsverandering/gegijzeld-door-data

1 like

Voor de mensen die doorklikken en op een pagina komen waar je je dient te abonneren: je kan ervoor kiezen om één maand gratis te lezen en met het achterlaten van je gegevens kun je het artikel gewoon lezen.

Ik vind het een interessant artikel om te lezen. Ik lees over die perverse prikkel en dat doet me ook denken aan de economische crisis. Een bonus uitdelen voor bijv. bankiers op verkoop van producten waarbij het klantbelang niet centraal staat, dit alleen om bepaalde omzetten/beloningen te behalen. Kortetermijneffectiviteit. Bedankt voor het delen @y.neuschwanger-kars

1 like

Wat een leuk artikel.

Grappig genoeg werk ik aan de hand van face to face gesprekken met mijn opdrachtgevers. Dat geeft mij de informatie die ik nodig heb om mijn opdrachtgevers te helpen een structurele aanpak van klantbehoud in te vlechten in de werkwijze van hun organisatie.
De aanpak die ik aanbied is er vooral een van persoonlijk contact met tussen mijn opdrachtgever en zijn klant. Soms vraag ik me weleens af, staar ik me niet teveel blind op het persoonlijke? maar als ik dit artikel lees wordt ik bevestigd in mijn gevoel dat data ondersteunen maar nooit het echte contact en de werkelijke interesse in een klant kunnen vervangen. Dank dat je dit gedeeld hebt!

2 likes

Ik las een tijdje terug dit artikel op LinkedIn: https://www.linkedin.com/pulse/data-new-oil-bernard-marr/

Gaat ook over het vergaren van data om maar zoveel mogelijk data te vergaren, en waarom dat niet de juiste aanpak is. Data is niet de nieuwe olie. Roerend mee eens uiteraard, data op zichzelf doet niets, tenzij je het inzet om je klant beter te leren kennen. En daar heb je echt niet alle data op de wereld voor nodig.

1 like