E-mail adres voor facturen toevoegen

Kan iemand mij vertellen waar ik een email adres bij een klant toevoeg waar de facturen naartoe worden gestuurd? Ik zie dat ik wel contactpersonen kan toevoegen maar ik zie dus niet hoe en waar ik aan kan geven waar de factuur naartoe moet worden gestuurd?

Hallo @Daphne,

In eerste instantie wordt de factuur gestuurd naar het e-mailadres van het contact persoon dat je hebt geselecteerd.

Is dit voldoende of begrijp ik je vraag niet goed?

Hartelijke groet,

Herbert

Hoi Daphne,
Wij maken een nieuwe contactpersoon aan met Voornaam, Achternaam en het woord factuur erachter.
Dan activiteit koppelen aan de “normale contactpersoon”

Ik denk dat de vraag van @Daphne wat verder gaat.
Je kunt een factuur sturen naar een particulier of naar een organisatie.

  • Als je een factuur naar een particulier stuurt zal in de meeste gevallen het privé mailadres ook het factuur mailadres zijn. Toch zou het mooi zijn als je ook hier de mogelijkheid zou hebben om een afwijkend factuur mailadres te kunnen invoeren. Dit adres zou dan automatisch moeten worden gekozen als er een factuur wordt gestuurd.

  • Als de factuur gaat naar een organisatie (al dan niet via een contactpersoon) zal de factuur gaan naar het factuuradres van de organisatie, mits opgenomen in je factuursjabloon. Als aan dit adresblok een factuur mailadres wordt toegevoegd en PerfectView ervoor zorgt dat dit mailadres wordt gekozen voor verzending van de facturen, is volgens mij Daphnes haar probleem opgelost.

Feitelijk dus 2 functionele wensen.

2 likes

Hoi Daphne,

Ben je eruit gekomen met de reacties van de heren? (@ton/@Herbert.Denk/@drendabel bedankt!)

Ik denk dat jij graag een veld zou hebben in de klantkaart waarop je een algemeen facturatie e-mailadres zou willen invullen, dit is er helaas nog niet. Je kunt wel zoals @drendabel al zei een contactpersoon opvoeren voor de financiële administratie. En dan vervolgens de factuur koppelen aan deze persoon om ervoor te zorgend dat deze naar het juiste e-mailadres gaat.

Er staat overigens wel een wens open om een financieel e-mailadres veld toe te voegen aan de relatiekaart, zal ik jouw naam hieraan toevoegen?

2 likes

Hi Sabrina, Ton, Dredabel en Herbert,

Ik hoopte inderdaad stiekem dat er ergens een schermpje verstopt zat ergens waar ik een algemeen facturatie e-mailadres in zou kunnen vullen. Helaas is dat er op dit moment nog niet, maar heel graag voeg ik mijn naam toe aan de wens om een financieel e-mailadres veld toe te voegen aan de relatiekaart.

Heel erg bedankt voor de gegeven reacties! :slightly_smiling_face:! Heel erg fijn om lid te zijn van deze Community!

2 likes

Hoi Daphne,

Graag gedaan en erg fijn om te horen dat het je hier bevalt! Jouw naam staat bij gekoppeld aan deze wens :slight_smile:

1 like

Voeg mijn naam ook maar toe zou ik zeggen, ik heb verschillende klanten (zoals overheid) die een aparte efacturatie emailadres geven.

1 like

Dit zouden wij ook graag willen. Ook hebben wij dikwijls de vraag van onze klanten of de facturen aan meerdere personen gericht kan worden.

1 like

@Jenny, @Transfiguro en @Daphne

Bij de laatste update is er o.a. een e-mail adres veld toegevoegd aan het tabblad financieel bij een organisatie. Deze gegevens worden benut op het moment dat een factuur wordt aangemaakt. Bij zowel de handmatige facturen als facturen via de campagne, wordt de adressering van de e-mail aangepast wanneer de gegevens gevuld zijn.

image

Is dit het oplossing voor jullie vraag?

1 like

Bedankt voor je reactie. Wat ik bedoel is of je daar 2 emailadressen kan toevoegen, bijv. met een puntkomma ertussen, zodat de factuur naar meerdere adressen gestuurd kan worden?

1 like

Hoi Jenny! Je kunt in het veld E-mail op het tabblad Financieel één mailadres registreren. Bij het versturen van de factuur kun je echter wel extra geadresseerden toevoegen. Hiervoor klik je in het e-mail venster op ‘Aan’. Je kunt vervolgens het adres van een relatie toevoegen maar ook een los e-mailadres ingeven. Is dit een mogelijkheid voor je? Ik ben benieuwd :slight_smile:

Hi Ingrid,

Ik heb dit afgelopen week geprobeerd. Alleen werkt het dus niet goed. Wanneer je een factuur maakt pakt PerfectView niet automatisch het mailadres wat je hebt toegevoegd aan het tabblad financieel.

Weet jij hoe dit kan?

Dat is vreemd. Ik heb het zojuist ook nog even getest en bij mij gaat het goed. Even voor de zekerheid de stappen die ik heb genomen:

  1. Ik heb een verkoopfactuur geopend
  2. Daarna doorgeklikt naar de organisatie
  3. Gegevens ingevoert op het tabblad financieel
  4. terug naar de factuur en dan de knop factuur versturen (ik had al een factuur document aangemaakt).
  5. Daarna wordt de e-mail geopend met het factuur mail adres.

Zijn dit ook de stappen die jij hebt genomen?

Ingrid,

Onze procedure is iets anders.
Wij maken allereerst een offerte aan met kansregels, en dit wordt dan uiteindelijk een factuur.
Dus vanuit offerte wordt een factuur aangemaakt.

Ligt het hieraan?

Nee hoor, dit zou geen verschil moeten maken.

Zou je nog iets kunnen controleren voor me? Is de factuur aan zowel een organisatie als aan een contactpersoon gekoppeld in jouw test?

In dit geval wordt in het e-mail versturen scherm namelijk de naam van de contactpersoon nog steeds weergegeven, maar het mail adres uit het tabblad financieel staat ook in het ‘aan’ veld.

Laat me even weten of dit klopt of niet. Anders nemen we even telefonisch contact me je op.

Ik maak morgen weer nieuwe facturen, dan zal ik precies omschrijven wat ik zie.

Bedankt voor je hulp tot zover!!

1 like

Nou, mij lukt het iig niet. Ik zal wel het een en ander (als newbie) verkeerd doen…

Hi Mighty, zou je specifiek kunnen vertellen wat er nog niet lukt?