Eenheid naam aanpassen in Word template

Ik zou bij een product graag als eenheid het woordje ‘keer’ willen selecteren. Deze staat er nog niet tussen. Kan ik die zelf handmatig invoeren?

Met vriendelijke groet,
Marinka Peeters

Leuk dat je je vraag op de community stelt Marinka. :smiley:

Helaas kan je de eenheid van producten niet zelf aanpassen in PerfectView. Wel zijn er verschillende mogelijkheden om toch het woordje ‘keer’ terug te laten komen op jouw offerte/factuur.

Maak je gebruik van samenvoegvelden in je offerte- en/of factuursjablonen? Wellicht dat we het daarmee al kunnen oplossen. Ik ben benieuwd!

1 like

Beste Yannoe,

Bedankt voor je reactie. Ik maak gebruik van samenvoegvelden. Maar ik weet niet of het op de juiste manier is zoals jij bedoelt.


Ik heb het sjabloon van de offerte toegevoegd als jpg. Kun je daar op zien of ik datgene kan doen wat jij bedoelt?

Overigens wil ik niet standaard het woordje ‘keer’ hebben staan. Dit is alleen van toepassing bij enkele producten. Ik weet niet of het dat lastiger maakt of niet.

Bedankt,
Marinka

Hoi Marinka,

Zoals mijn collega Yannoe al aangaf is het niet mogelijk om het keuzelijstje van eenheid zelf aan te passen.
Wel is het mogelijk dat we in de Word template een IF constructie zetten, dit houdt in dat als jij een bepaalde eenheid kiest dat er dan ‘keer’ komt te staan.

Zo zou je een eenheid kunnen ‘misbruiken’. Hieronder vindt je een voorbeeld hoe dit eruit zou komen te zien, ik heb in dit voorbeeld gebruik gemaakt van de eenheid centimeter.


Door in je Word template op ALT + F9 te klikken zie je de achterliggende code achter een samenvoegveld.

Ik had graag de code hier geplakt maar dit gaat helaas niet vandaar dat ik een printscreen heb gemaakt hoe het er in Word uit ziet.

Zou je mij kunnen aangeven welke eenheid jij niet gebruikt en welke we kunnen gebruiken zodat er in jouw Word template ‘keer’ komt te staan als eenheid.

2 likes

Hoi Janneke,

Wat een mooie oplossing.

De eenheid ‘doos’ zal ik nooit gaan gebruiken.

Groet,
Marinka

Als we voor de eenheid doos kiezen zal de IF constructie er als volgt uit komen te zien:

In dit document kan je het samenvoegveld met IF constructie kopiëren en plakken naar jouw eigen template om daarna de opmaak aan te passen naar je eigen huisstijl.

Wanneer je het samenvoegveld hebt geplakt in jouw eigen template zal je alleen de producten in PerfectView nog moeten voorzien van de eenheid ‘doos’. Dit kan je doen door te gaan naar: Instellingen > Applicatie instellingen > Verkoop & Facturatie - Producten.

Standaard staat er in ons voorbeeld template bij aantal 1,00 indien je niet met meerdere cijfers achter de komma werkt dan hebben we hier ook een samenvoegveld voor, deze heb ik ook toegevoegd in het Word document zodat je deze ook kan kopiëren en plakken.

Ik hoor graag of het je gelukt is.

5 likes

Jouw vraag is zeer herkenbaar. Ik kom regelmatig bij mijzelf tegen dat de eenheid waar ik uit kan kiezen niet logisch klinkt voor de daarbij behorende product of dienst. Dankzij Office add in kan ik de offerte template overschrijven met een eenheid die beter past bij het betreffende product of dienst.

Hopelijk werkt dit ook voor jou

Met vriendelijke groet,

Daniel Lansink

1 like

Dank je wel.
Ik ga het uitvoeren.

1 like

Beste Janneke,

Het is gelukt. Echter ik ben er nog niet helemaal. Bij het aantal 1 gaat het goed. Maar als ik bv 2 dozen ingeef, dan komt er op de offerte ook 2 dozen te staan ipv 2 keer. Is dit nog op te lossen?

Het aantal zonder komma is goed gegaan. Bedankt

Dit document bevat de juiste samenvoegvelden! Hopelijk gaat het zo lukken :smiley:

Dit heeft mijn probleem ook opgelost met uitvoer van Engelse offertes en facturen.
In deze word files stond de datum ook in het Nederlands. Tevens een paar andere zaken wat altijd in het Nederlands wordt uitgevoerd hebben wij nu een IF statement ingebouwd.

Het is nogal een IF statement geworden voor de datum. Maar hij werkt wel :wink:

image

2 likes

O wauw dat is een behoorlijke IF Statement. Maar wel slim. Binnenkort ga ik een engelse offerte en factuur maken. Ik houd dit in gedachten. Bedankt.

1 like

Als je dit gaat doen. Vergeet dan niet de titulatuur van de gekoppelde persoon. Standaard staat alle klanten/personen op Nederlands.

image

Als niet braaf bij Engels sprekende klanten de keuze naar Engels is omgezet staat er "Geachte mevrouw … " in de aanhef.

Dit hebben wij nu ook afgevangen door een IF statement

image

Hetzelfde geld voor de adressering
image

Als je ze wilt hebben hoor ik het wel

1 like