Eigen mailserver gebruiken om te mailen

Wanneer je een mail stuurt vanuit PerfectView wordt de afhandeling van de mail standaard via de PerfectView mail servers uitgevoerd. Dit betekent dat je zelf minder controle hebt over de verstuurde mail(ings).

Onze tip van deze week:
Je kan in PerfectView instellen dat je voortaan standaard gebruik wil maken van de eigen organisatie mailserver. Hierdoor wordt de afhandeling van de mails gewoon via je eigen provider geregeld en niet meer via PerfectView. Een bijkomend voordeel is dat de ontvanger van de e-mail berichten zal zien dat de mail van jouw organisatie domein afkomstig is. Er is geen verwijzing naar perfectview.nl meer te zien.

LET OP:
Het gaat hierbij alleen om het bedrijfsdomein en niet om individuele mailadressen.

Je vindt deze instelling onder de applicatie instellingen > E-mail > Eigen mail-server.
image

Bij vragen of opmerkingen, laat het even weten!

9 likes

Top, daar zaten we op te wachten.

Wel eerst de rechten activeren voordat je er gebruik van kan maken.

PerfectView%20email%20server

5 likes

Kan interessant zijn als je de reputatie van je eigen domein wilt verhogen.
Kies je voor de service provider die PV gebruikt, dan houden de specialisten van deze provider een vinger aan de pols bij het zo goed mogelijk afleveren van de mail in de inbox.(deliverability).

Dit is een mooie optie. Hoe kan ik dan mailen als mij zelf of een ander ik zie de optie staan maar krijg dan een melding (probleem bij versturen email). Als ik kies voor organisatie dan heb ik geen probleem. Ik ben binnen de instellingen al een paar rondjes gelopen langs de instellingen maar zie niet hoe je dit kan activeren.

Zelf gebruiken wij ook Exclaimer binnen Office 365 en hoopte dat deze de mail zou gaan disclaimen maar dat gebeurde helaas niet. Dit ben ik nog aan het uitzoeken of dit ook mogelijk zou kunnen zijn zou wel een geweldige aanvulling zijn.

Ik heb O365 ingesteld met een gebruiker (support) en ww ter verificatie. Nu probeer ik een mail te versturen als mijzelf en ik krijg dan de foutmelding “Probleem bij versturen email” wat doe ik niet goed of hoe kan ik het oplossen.

Als ik de mail verstuur “als organisatie” dan gaat de mail wel naar buiten maar dat is niet de bedoeling.

edit<<
Na een avondje zoeken probleem kunnen vinden. Binnen O365 moet je de “Send as” rechten aanpassen zodat de gebruiker die je gebruikt voor de SMTP-auth rechten heeft om als de andere gebruikers te mogen verzenden.

Nu zie je dat de mail wordt verzonden over de SMTP connector van O365 en ook Exclaimer disclaimed de mail :slight_smile: de kleine downside van deze methode is dat de verzonden mail wordt opgeslagen in de mailbox waarop de connector is ingeregeld. Het zou het mooiste zijn als dit op gebruikers nivo in te richten is zodat je je mail trail ook kan volgen en niet dat het in de verkeerde verzonden items staat (whish list).

1 like

@Daniek kun jij hier bij helpen?

Hoi Martijn,

Fijn dat je zelf het antwoord al hebt kunnen vinden en deze ook met ons deelt.

We koppelen inderdaad op SMTP niveau met de mailserver, en we maken niet per gebruiker een koppeling. Reden hiervoor is dat er anders problemen ontstaan met de berichten die door achtergrondtaken (campagne, mail-in archivering etc) gestuurd worden. Deze worden namelijk door het systeem en niet door een gebruiker verstuurd.

Ik ga je wish wel op onze list zetten natuurlijk :wink: