Ervaringen algemeen

Ik ben benieuwd naar de ervaringen in het algemeen met PerfectView. Ik ervaar dat het veel tijd kost om alles goed in te richten. Als je snel aan de slag wil gebruik je niet alle opties. Wil je wel alles gebruiken dan kost dat als eenmanszaak veel tijd. De performance vind ik een drempel. Al mijn online applicaties werken snel, bij PV gaat dit soms te traag. Iemand tips hoe je als zzp-er snel aan de slag kan…

Beste René @RBA ,

Ik haak even in op het advies wat je op je eigen LinkedIn pagina gebruikt: “Het is complex, en ìk maak het eenvoudig”. Dat lijkt me ook de sleutel voor inrichting en gebruikt van je PV applicatie.

Nu heb ik geen panklaar antwoord op je bovenstaande vraag, ik zou dan eerst wat meer willen weten over welke processen je wilt beheren.
Maar in algemene zin adviseer ik mijn klanten de werkplek in te richten met enkel die relaties en activiteiten (inclusief eventuele wachtrijen), aangevuld eventueel met kenmerken, die relevant zijn voor je dagelijks werkproces. Vervolgens kan de inrichting van de (lijst)weergaven je enorm helpen om een goed overzicht te krijgen op de inhoudelijke gegevens die je belangrijk vindt. Van daaruit kun je dan je communicatieprocessen (mailings, campagnes etc.) starten en beheren.

Succes ermee!

3 likes

Hallo René,

Min of meer zoals Ton zegt. Wij zijn van een vervuild ander CRM (met ook meer mogelijkheden dan werd gebruikt) overgegaan naar PV. Zijn bij de overstap al overgegaan naar clean & simple. Mede omdat wij ook maar een kleine organisatie zijn met slechts 4 medewerkers en geen hele grote klantenadministratie. Maar toch genoeg vast te leggen hebben wat een CRM waardevol maakt om het overzichtelijk te houden. De overstap is voor ons tot op heden nuttig geweest (kostenreductie systeem, een CRM dat overzichtelijker is en voor iedereen en werkbaarder en beter zicht op de administratie en klanten). Dat weegt nog steeds op tegen de traagheid. Wij blijven wij de clean & simple regel. Zorgen dat de input en output grotendeels goed blijft, alleen de functionaliteiten gebruiken die we ook stelselmatig nodig hebben. En pas nieuwe mogelijkheden verkennen en gebruiken als die basis nog steeds goed is (ook buiten het CRM met aangrenzende processen en systemen). De neiging om te snel voor enkele gevallen extra kenmerken en afwijkende activiteiten aan te maken weten we te beheersen. Wij houden het zoveel mogelijk bij: invoer en mutatie van Klanten/leden met een afgesproken set naw gegevens (niet meer/niet minder) en contractgegevens, enkele lijsten obv kenmerken om snel groepen of een gehele klantenlijst in te zien, dmv outlook koppeling essentiele emails vastleggen bij de org of persoon + activiteiten. Nu die basis op orde blijkt en blijft gaan wij rapportages en mailing via CRM en koppelingen verkennen en toevoegen.

3 likes