Beste allemaal,
Wij merken dat accountmanagers niet altijd direct actie kunnen ondernemen zodra een online akkoord binnenkomt op de verstuurde offerte. Wel worden deze offertes vanuit naam van accountmanager verstuurd naar de klant. Maar ons lijkt het dus fantastisch als hetzelfde akkoord ook bij de binnendienst terecht komt zijnde een attendering o.i.d. In ieder geval zodat onze binnendienst de aanvraag in gang kan zetten en het akkoord al snel in behandeling kunnen nemen, nog voordat de accountmanager weer op kantoor is na een agenda vol met afspraken. Uiteindelijk wordt onze service hierdoor sneller.
Wat nu wel kan is de binnendienst als BCC in de factuur/verkoopfacturen of als BCC in de offerte/verkoopkans toevoegen. Het laatste klinkt wellicht alsof het aan onze wens voldoet, maar hiermee creƫer je een enorme spam in de mailbox van de binnendienst. Namelijk krijg je dan alle meldingen doorgestuurd, terwijl je alleen het accorderen wilt ontvangen.
Waar wij ook naar gekeken hebben is een forward instellen in Outlook. Echter werkt dit allereerst niet op onderwerp, omdat het geen uniek woordsamenstelling bevat. Ook hebben wij gekeken op een forward op basis van de body (inhoudelijke tekst) van de e-mail, maar dit werkt voor ons ook niet.
Kortom, onze wens is een vink optie in de instellingen om een online accordering te allen tijde naar een specifiek e-mailadres te sturen als kopie, naast het initiƫle e-mailadres van de accountmanager die de offerte verstuurd. Een extra ontvanger van de melding bij akkoord offerte dus. Het gaat hier echt alleen om de online accordering en niet om andere attenderingen.
Wellicht dat anderen dit ook prettig lijken?
Zo ja, stem!