Facturatie herinneringen in bulk of als campagne

Hi,

Wij gebruiken Perfectview inmiddels een maand of 4. Alles staat aardig, hoewel er nog ZAT finetuning en optimalisatie te doen is. Een van de punten waar ik nu aan werk is de factuur herinneringen. Ik wil daarbij, om het topic zuiver te houden, graag even afzien van de discussie facturatie in Perfectview of een boekhoudpakket. We gebruiken ook Exact maar veel facturen worden aangemaakt in Perfectview.

Waar wij tegen aan lopen binnen Perfectview is dat herinneringen en aanmaningen per factuur gedaan moeten worden. Sommige klanten hebben meerdere facturen open staan waar een herinnering voor gezonden moet worden. Weet iemand een efficiƫnte werkwijze om deze klanten een mail te sturen met het overzicht? Daar hoeven niet persƩ de facturen bij. De factuurnummers die het betreft in het overzicht zou voldoende zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan het draaien van een campagne op basis van een selectie. Maar ik ben nog niet bedreven genoeg om vooraf te bepalen of zoiets werkt dus voordat ik ga puzzelen stel ik de vraag even hier. Wel is het dan ook handig als de betreffende facturen op 1e herinnering verstuurd worden gezet.

En een tweede vraag in dat kader: wat is de eenvoudigste methode om bij een tweede herinnering de herinneringskosten toe te voegen?

Mocht iemand ideeĆ«n hebbenā€¦? Graag! Bedankt voor eventuele input.

Peter Rutten
Sitegurus.nl

Hoi Peter,

Interessante vraag, ik ben ook benieuwd hoe andere gebruikers hiermee omgaan! Ik heb een aantal klanten van wie ik weet dat zij ook in bulk factureren, gemaild om dit topic eens te bekijken. Wellicht dat zij nog goede tips & tricks voor jou hebben! :crossed_fingers:t3:

1 like

@bart.vanhagen misschien heb jij als abonnementen expert ook nog wel tips voor Peter? :smiley:

Hi Yannoe,

Merci. Dat klinkt goed! We gebruiken de abonnementen module inmiddels naar volle tevredenheid, waar ik ook een training van @bart.vanhagen voor heb gehad :-). Het leek me interessant deze vraag eens hier te stelen in plaats van via de, altijd behulpzame, helpdesk.

3 likes

Hoi Peter,

Wat een goede vraag! Een mail waarin staat welke facturen nog open staan en voor welk bedrag lijkt mij een interessante functie, dit zal ik zeker bij onze ontwikkelingsafdeling neerleggen.

Volgens mij heb je bulkfacturatie via wachtrijen inmiddels al aardig onder de knie, dat zou voor nu in mijn ogen ook de beste oplossing zijn.

Maar ik ben ook benieuwd of er andere PerfectView gebruikers zijn die hier wellicht een creatieve oplossing voor hebben gevonden?

Wat betreft jouw tweede vraag: dit is een wens die meerdere Perfectview gebruikers hebben uitgesproken, ik heb jou toegevoegd aan deze wens! Voor nu zou je de verkoopfactuur kunnen dupliceren, hier de herinneringskosten aan toevoegen en vervolgens wederom in bulk versturen.

Mocht je hier nog aanvullende vragen over hebben, dan kunnen we altijd even bellen!

Hoi Bart, kan je mij ook aan die updatewens toevoegen? Ik werk nu met printscreentjes vanuit een weergave maar dat is best bewerkelijkā€¦

Hoi Vincent, ik heb je gekoppeld aan de updatewens. Indien er meer over bekend is wordt je daarvan op de hoogte gebracht.

Fijn weekend!

@Sitegurus.nl ik heb dit zelf inmiddels voor een van onze dealers ingericht via een selectie in een wachtrij die gebruikt wordt klanten automatisch te mailen. Daarna verschuiven deze activiteiten naar een andere wachtrij.
In geval van herinneringen betekent dit nu dat een klant die bijvoorbeeld vier verlopen facturen heeft deze van alle vier een herinnering krijgt.
Ik ken jouw business niet maar bij ons komt het zelden voor dat een klant vier facturen op Ć©Ć©n dag krijgt. Door de herinneringen per dag te versturen zullen die ook verspreid binnen krijgen.
Daarnaast moet het dan natuurlijk ook zo zijn dat, mocht de klant al meerdere facturen per dag krijgen, het ook nog moet zijn dat deze dan niet betaald worden. Dat aantal is nog veel kleiner.

Voor klanten die toch regelmatig meerdere herinneringen krijgen en daar over klagen heb ik wel een antwoord :wink:

1 like

Hi @Vincent bedankt voor je antwoord. Het gaat in dit geval inderdaad om meerdere facturen. Het is niet zo dat de klant klaagt. Echter ik denk dat als je een overzicht(smail) kan sturen met onder elkaar de openstaande bedragen, het overzichtelijker is. Daar hoeven dan niet de (kopie) facturen bij; die hebben ze al. De klant heeft dan het overzicht met het totaalbedrag. Dat maakt het ook eenvoudiger om op te volgen en voorkomt dingen als ā€˜oh ik dacht dat we die wel al betaald haddenā€™. Mocht het naar incasso moeten dan heb je meteen ook alles onder elkaar staan.

Hoi Bart, Staat deze wens nog ergens op de roadmap nu het nieuwe platform is uitgerold? Het is voor software van waaruit gefactureerd wordt best een essentiƫle functie, wellicht daarbij met een mogelijkheid administratiekosten toe te voegen aan de factuur.