Het mooie aan het starten met een CRM is dat je gegevens kunt importeren, dus waar dat kan: doen! Zorg alleen, zoals Katja al aangaf dat je goed kijkt naar welke kolommen je kunt gebruiken en hoe je de data al zo zuiver mogelijk kunt maken (ontdubbelen) voordat je gaat importeren. Los van de NAW gegevens kun je ook kijken wat ze nog meer bijhouden op hun sheets en of dit binnen één van de functies van het CRM past (misschien wel als activiteit of als kenmerk). Door de eerste import goed te doen (waarbij de leverancier met je mee kan denken over hoe en wat je over wilt zetten), haal je én de eerste drempel weg ‘moet ik DAT allemaal handmatig gaan invoeren?’ en je laat zien hoe een CRM als tool ondersteunend kan zijn aan de manier waarop al gewerkt wordt. Het is niet zo zeer een andere manier van werken, het is een makkelijkere manier van werken met veel meer mogelijkheden
Zoals gezegd, probeer de huidige werkwijze zo veel mogelijk door te vertalen naar de functionaliteiten van een CRM. Een goede basis kan wat dat betreft ook als schone lei worden gezien. Waak er wel voor dat er maar één keer een import wordt gedaan, juist om je data zuiver te houden. Liever één keer veel en heel goed, dan meerdere imports waardoor je datavervuiling juist weer in de hand gaat werken…