Voor grote evenementen maken wij gebruik van een uitnodig- en registratiesysteem van een externe partij. Zij halen de gegevens uit ons CRM dmv een API-koppeling. Binnenkort ga ik met hen evalueren en kijken hoe we het proces verder kunnen perfectioneren, omdat het naast ontzorgt toch ook wel wat losse eindjes (en daarmee extra werk/risico) kent. Maar voordat ik daar aanschuif ben ik eigenlijk wel benieuwd of jullie een slimme oplossing kennen voor onderstaande problemen (kom ik gelijk goed beslagen ten ijs )
Proces
Wij zetten data klaar in het CRM en een andere partij haalt deze data op. Zij verzenden de uitnodiging en houden in hun eigen backend bij wie zich aan- of afmeldt. Mensen die zich (ongenodigd) aanmelden, worden in hun systeem erbij gezet. Tijdens het evenement zijn zij ter plaatse voor on site registratie en ook hier zie je dat er nog wel eens mensen verschijnen die nog niet aangemeld/uitgenodigd waren maar ter plaatse registreren.
Probleem waar we nu tegenaanlopen
Bij het terugzetten van de aan-/afmeldingen en shows/no-shows is er een mismatch. Mensen die niet in het CRM staan, maar wel aangemeld zijn (handmatig of ter plaatse) kunnen niet teruggezet worden. Het gaat hierbij soms best om grote aantallen. Hoe gaan jullie hiermee om/hoe lossen jullie dit op?