Herhaling, herhaling en herhaling... Invoeren van klanten

Allen,

Zie dit als positieve kritiek en mogelijk een verbeterpunt, gezien vanuit een gebruiker.

Wij hebben een 700+ aan klanten welke zijn verdeeld over vier accountmanagers. Ik maak dagelijks meerdere offertes en moet dus vaak, heel vaak, dezelfde handelingen verrichten…

Als ik een nieuwe klant ga invoeren in PV, moet ik meerdere malen een relatiebeheerder invoeren. Onder de klant zelf, per contactpersoon van deze klant en vervolgens pér verkoopkans van deze klant/persoon.

Nu heb ik zelf al een shortcut ontdekt waardoor ik snel kan zien wie de relatiebeheerder is bij het maken van een verkoopkans (ga met je muis staan op de rode letters van de klantnaam!)

Is er wellicht een mogelijkheid om dit al in te stellen bij het aanmaken van een klant? Dus dat alle contactpersonen en verkoopkansen die vallen onder deze klant al zijn voorzien van de betreffende relatiebeheerder? Dit scheelt mij veel klikken en ook fouten. Indien niet mogelijk is dit wellicht een feature voor een update?!

Robert

2 likes

Robert,

Een heldere wens die ik onderschrijf. Zo min mogelijk werk met maximaal resultaat.
Veelal, zo niet altijd, zal de accountmanager bij een bedrijf ook die zijn bij de contacten bij dat bedrijf. Mocht dit eens anders zijn dan hoef je minder te wijzigen!

Hoi Robert,

Lees ik jouw vraag goed als ik begrijp dat je graag de relatiebeheerder van een contactpersoon gelijk wilt trekken met die van de organisatie? En dat je in de verkoopkans de verkoper wilt instellen op de relatiebeheerder?

Het eerste gedeelte zou je via de selectiemodule glad kunnen trekken door een selectie te maken van de prospects bijvoorbeeld en in het resultaat te vervangen door contactpersonen. Vervolgens kan je de relatiebeheerder wijzigen in het resultaat.

De verkoopkansen zijn lastiger… Hoeveel verkoopkansen voer jij in per keer eigenlijk?

Beste Sabrina,

Excuus voor de zeer late reactie. Helaas is tijd mijn grootste vijand…

Dagelijks worden er gemiddeld 5 tot 10 verkoopkansen aangemaakt. En omdat ik een pietje zeer precies ben, wil ik dan ook dat alle keuzevelden gelijk goed staan. Het verhaal selecties moet ik eerlijk gezegd nog oefenen. Ik heb dit ooit eens getracht, maar ik krijg er nog geen gevoel bij…

Er is geen paniek, maar niet geschoten…

1 like

Hoi Robert,

Geen probleem, dank voor je reactie!

Ik denk dat voor de relaties het het beste is om dit via een selectie te gaan bijwerken en wat betreft de verkoopkansen kan je heel moeilijk gaan doen met een export/import maar dat lijkt me niet wenselijk… Ik zou in het overzicht van de verkoopkansen de relatiebeheerder als kolom opnemen zodat je een extra check kan doen.

Laat je even weten als je hier hulp bij nodig hebt? Dan bel ik of ik vraag mijn collega’s van support om even te bellen. :+1:

Helaas is nog geen van deze zaken in de flow van het invoeren van een verkoopkans ingebouwd, ik kan hier een wens voor registreren, maar ik weet niet of dit voor alle klanten een goede toevoeging zal zijn.
Maar inderdaad niet geschoten…is altijd mis :smile:

Hallo allemaal,

Ter aanvulling op @Robert wil ik ook graag de wens uitspreken vanuit ons bedrijf.
De topic stamt uit 2018, maar toevallig dat wij er nu tegenaan lopen en er een oplossing voor zoeken.

Wij vragen ons sterk af hoe anderen een verschil hanteren in Relatiebeheerder onder de klantkaart tabbladen algemene relatie en bijvoorbeeld hot prospect. Iedere contactpersoon die gekoppeld is aan de klant heeft ook weer zijn of haar eigen relatiebeheerder. Daarnaast krijg je inderdaad nog de mogelijkheid om bij Verkoopkans een relatiebeheerder te selecteren. Echter geldt er vanuit ons oogpunt 1 relatiebeheerder per relatie.

Het veld deselecteren op een tabblad onder de klantkaart of een veld automatisch over laten nemen in PerfectView is tot op heden niet mogelijk, toch?

Wellicht dat ik een handigheidje over het hoofd zie, graag hoor ik jullie ervaringen hiermee.
Alvast hartelijk bedankt voor de genomen tijd en moeite.

Groet,
Sharon Gorseling