Hoe haal je informatie makkelijk uit PerfectView

Hallo Ingrid, dank voor je reactie. Een veelgehoorde klacht van de gebruikers is dat zij de informatie niet gemakkelijk uit PV kunnen krijgen. Men wil bijvoorbeeld zoeken op onderwerp van een opdracht, om te kunnen zien of een zelfde opdracht al eens ergens is uitgevoerd. Dat komt niet naar boven wanneer je op een relatie zoekt. Eigenlijk voert men nu wel organisaties, contactpersonen en activiteiten in omdat dat nodig is voor het uitbrengen van offertes. Echter potentiële opdrachtgevers worden niet ingevoerd. Het toekennen van kenmerken wordt nauwelijks toegepast. Ik houd me aanbevolen voor tips om het eigenaarschap van CRM goed te beleggen. Groetjes en dank,
Olga

Even voor de duidelijkheid jullie werkwijze. Als je het over een opdracht hebt, bedoel je daarmee een verkoopkans?

Je zou voor deze zoekopdracht gebruik kunnen maken van de weergave ‘Alle verkoopkansen’. Als je op het onderwerp van de opdracht zoekt krijg je als resultaat alle verkoopkansen met hetzelfde onderwerp.

Het nadeel hiervan is dat je afhankelijk bent van de wijze van invoer van het onderwerp. Je zou ook gebruik kunnen maken van labels. Dit zijn vast waarden die je aan een activiteit kan toekennen en je kan hier makkelijk op selecteren in een weergave. Ben je bekend met de labelfunctionaliteit?

Hallo Ingrid,
Dank voor je reactie.
Inderdaad, voor info over het onderwerp van een opdracht kan men het overzicht Verkoopkansen gebruiken. Misschien moeten we sturen op uniformiteit in het veld onderwerp bij de verkoopkans. Ik was die optie even kwijt.

Ja, ik ben bekend met de labels. Wij gebruiken deze op een andere manier, nl om de concept verkoopfacturen te kunnen ordenen per verkoper. Wij factureren pas na het voltooien van de opdracht, maar zetten al wel (in concept) een factuur klaar. Deze staan in een wachtrij. Aangezien een verkoopfactuur geen verkoper heeft, heb ik daarvoor de labelfunctionaliteit gebruikt. Nu houd ik zicht op welke gebruikers (verkopers) er veel facturen - in concept - hebben klaarstaan. Groetjes, Olga

Hallo Olga,

Ik vraag we af, waarom wil men dat?
Is dat om de offerte te bekijken en dan te kopiëren of heeft het een andere reden?

Hallo Herbert,
Wij verkopen scholingen. ik kan me voorstellen dat een opleider naar de opdracht wil kijken om het (les-)programma te zien, de planning en de prijsstelling. Misschien dat er dan wordt gekopieerd, dat weet ik niet.

Daarbij hebben we een aantal nieuwe medewerkers voor wie het leerzaam is om naar de opdrachten te kijken.
Groet,
Olga

Gaat het om standaard lesprogramma’s? Of is het altijd maatwerk?

Hallo Ingrid,
Veelal maatwerk per organisatie. De reguliere scholingen waarvoor studenten zich online inschrijven lopen bij ons via een ander systeem dan PerfectView.

Groet,
Olga

Ik zat nog even op jullie website te kijken en ik zie dat jullie 8 opleidingsdomeinen hebben. Je zou deze domeinen als label kunnen aanmaken en bij iedere verkoopkans het juiste domein toekennen. Op basis hiervan kan je daarna verschillende weergave inrichten. Zo kunnen de gebruikers een zoekopdracht binnen een specifiek domein uitvoeren.

@m.wierda en @jeroen , jullie organiseren zelf ook opleidingen. Hoe zorgen jullie ervoor dat je gemakkelijk je informatie uit het systeem kan terughalen?

Hallo Ingrid,

wat goed van je. En dank voor je suggestie. Wij gebruiken de opleidingsdomeinen al in het veld ‘Categorie’ bij de Verkoopkans. Echter, daar komt dan erg veel tevoorschijn, dus er is al een sortering mogelijk. Misschien dat ik de gebruikers moet wijzen op de exportfunctie naar Excel. Dan kunnen ze zelf filteren op wat ze belangrijk achten.

Dank en groet,
Olga

1 like