Hoe hou je bijlagen in projecten overzichtelijk?

We gaan van start met het gebruiken van Projecten en wij hebben vrij veel bijlagen, hoe zorgen we ervoor dat we door de bomen het bos blijven zien? Als iemand tips heeft zijn die welkom!

1 like

Hoi Mette,

Leuk om te lezen dat jullie nu echt van start gaan :slight_smile:

In mijn optiek zijn er twee mogelijke werkwijzen:

  1. Aan Projecten kun je andere activiteiten koppelen, zoals bijvoorbeeld een Correspondentie of Taak. Je kunt de bijlagen vervolgens aan deze activiteiten koppelen. Binnen deze activiteit kun je een onderwerp en/of bijvoorbeeld een type registreren, hier kun je vervolgens weer op zoeken. Op deze manier kun je dus een soort van mappen maken binnen je Project.
  2. Je kunt de bijlagen ook labelen mocht je ze rechtstreeks in het Project willen toevoegen. Deze labels kunnen door een beheerder zelf aangemaakt worden in de keuzelijsten. Ook op deze labels kun je zoeken.

@m.wierda @anne.hopman weten jullie nog een andere mogelijke werkwijze of hebben jullie nog tips?

3 likes

Leuk dat je hier je vraag stelt Mette.

Labels lijkt me een prima werkwijze. Dit dient dan wel consequent toegepast te worden (is met alles zo in CRM :smiley:). Je kan een bijlage meerdere labels geven en je er naast op zoeken ook op sorteren.

Hoe gaan jullie projecten inzetten?

4 likes

Hi Mette,

Ik ben even benieuwd of je iets aan de tips hebt gehad? :smiley:

Ha Michelle, Heel veel dank voor je duidelijke uitleg :slight_smile: Ik denk dat we er zo zeker uit gaan komen!

1 like

Veel dank voor je antwoord, ik ga inderdaad met een vast lijstje labels werken, erg fijn ook om te weten dat je meerdere labels kunt toekennen!

Beste Marie - Charlotte,
Ik heb er zeker wat aan gehad! Heel fijn deze community :grinning:

2 likes

Wij hangen ook veel bijlagen aan projecten en hebben een vaste schrijfwijze afgesproken. Elke bijlage begint met 2019-04-12 Bla bla…
Zo kunnen we de bijlagen altijd makkelijk ordenen op datum.
Succes.

2 likes

@Julia dat is ook een hele goede tip, veel dank!

Als toevoeging op alle bovenvermelde nuttige tips: ik maak zelf veelvuldig gebruik van de menu entry ‘Bijlagen’. Je vindt daar een volledig overzicht van alle bijlagen (als je wilt de activiteit bijlagen en relatie bijlagen afzonderlijk). Als je goed labelt en een duidelijke omschrijving geeft aan de bijlagen, kun je hier snel en gemakkelijk al je bijlagen terugvinden.

3 likes