Hoe maak ik eenvoudig een incidentele selectie?

Het maken van selecties binnen PerfectView CRM online gaat prima door gebruik te maken van kenmerken of door de selectiefunctionaliteit in te zetten. Soms heb je echter een incidentele selectie van relaties nodig die je niet hebt vastgelegd via een kenmerk en die ook lastig te maken is met de selectiefunctionaliteit.

Ik los dat nu op door een tijdelijk kenmerk aan te maken en vervolgens vanuit de lijstweergave van dat kenmerk de gewenste relaties toe te voegen. Dat werkt op zich vrij snel.

Heeft Iemand andere suggesties?

2 likes

Hoi Ton,

Goeie vraag! Er schieten mij een aantal mensen die hier wellicht ervaring mee hebben: @martinvanalem, @e.kevelam en @y.neuschwanger-kars. Ik ben benieuwd wat jullie werkwijze in deze situatie is? :slight_smile:

Goedemiddag Ton,
Wij maken veel gebruik van kenmerken en selecties. Regelmatig is het inderdaad niet makkelijk om de contacten die je wilt mailen in 1 selectie te vangen. Wij werken dan ook met een tijdelijk kenmerk, maar geven dat aan de contacten door middel van selecties (dat gaat sneller bij grotere aantallen). Dus we maken diverse selecties vanuit de database en het resultaat geven we dan het tijdelijke mailingkenmerk. In veel gevallen laten we op de groep die het tijdelijke kenmerk gekregen heeft ook weer een selectie los om er personen uit te filteren die je niet wilt mailen. Hierdoor krijg je een samengestelde selectie die voldoet aan je wensen.
Ik hoop dat het duidelijk is zo, zo niet, dan hoor/lees ik het wel.
Succes!

1 like

Hoi Esther,
Dat is - vooral bij het maken van grotere selecties - een mooie aanvulling. Dank voor het delen van deze werkwijze!

1 like