Een organisatie of contactpersoon kun je in PerfectView gewoon ‘inactief’ maken, zoals overleden of opgeheven. Dat is niet wat ik bedoel.
Het gaat er juist om als het bedrijf over is naar de concurrent. Je wilt hem niet uit het zicht hebben (dat gebeurt namelijk wel met ‘inactief’), want over een jaar of twee jaar zou het zomaar weer een prospect kunnen worden. Omdat het gras aan de overkant misschien groener was, maar het daar toch ook vaker bleek te regenen…
Soms heb je ook contact met een prospect die misschien ‘ooit’ wat wordt. In mijn adviesbusiness schrijf ik soms gevoelsmatig prospects af, omdat ze gewoon niet kunnen beslissen of nog een tijdje doormodderen. En dan op enig moment melden ze zich weer … Daar kan best 2 of 3 jaar tussen zitten. Dan wil ik zo’n organisatie of persoon zéker niet inactief maken.
En aan het begin van het nieuwe jaar, als we nadenken over de orderportefeuille, kun je weer eens kijken wat er nog aan slapende contacten zijn om na te gaan volgen.
Ik ga er nu zo eentje bellen …
Goede zaken gewenst voor 2020!
Katja