Hoe om te gaan met een moederbedrijf waaronder meerdere BV’s?

Hoi medegebruikers!

Ik ben opzoek naar een werkwijze ‘Hoe om te gaan met een moederbedrijf waaronder meerdere BV’s?’ en nu kom ik dit topic tegen. Het gaat hierin weliswaar meer over de particuliere sector waarbij een familienaam als ‘masteraccount’ gebruikt wordt en de familieleden als ‘subaccounts’, maar dit lijkt verdacht veel in de buurt te komen van mijn vraag. Hoe gaan jullie om met verschillende BV’s met elk eigen contactgegevens etc? Hoe linken jullie een onderliggende BV’s aan een moederbedrijf? Ik zou namelijk graag snel inzichtelijk willen hebben welke bedrijven gelinkt zijn aan mijn zoekopdracht en dus ook makkelijk een overzicht kunnen maken van de gehele portfolio van een klant.

Benieuwd naar jullie tips en trics hierover!
Met vriendelijke groet,
Sharon

Hi @SharonDecom,

Als je gebruik wilt maken van Masteraccounts dien je een aantal stappen te nemen:

  1. via Instellingen -> Applicatie instellingen -> Configuratie -> Modules kun je het gebruik van masteraccounts inschakelen

  2. Als je nu naar een organisatiekaart gaat zie je - op het tabblad gegevens - een veldje ‘masteraccount’ staan, en daarnaast de optie ‘Kies masteraccount’

  3. Wil je de betreffende organisatie markeren als masteraccount, dan vink je het veldje ‘masteraccount’ aan, wil je de organisatie linken aan een masteraccount, dan klik je op de optie ‘Kies masteraccount’. (er dient dan uiteraard al minimaal één organisatie als masteraccount te zijn gemarkeerd)

  4. Als een organisatie als masteraccount is gedefinieerd, verschijnt een extra tabblad met een overzicht van al de gelinkte organisaties aan dit account.
    Op de gelinkte organisaties zie je - in het rood - het gelinkte masteraccount verschijnen.

  5. Je hebt ook nog de mogelijkheid een type masteraccount vast te leggen. De types kun je zelf onderhouden via Instellingen -> Applicatieinstellingen -> Algemeen -> Keuzelijsten

Succes ermee!

2 likes

Hoi Sharon,

Ik vind het een heel interessant onderwerp wat je aansnijdt waar veel andere gebruikers ook mee te maken hebben. Om de vindbaarheid voor anderen te vergroten heb ik van je reactie een topic gemaakt en deze even losgekoppeld van onderstaand topic.
https://crmcommunity.perfectview.nl/t/familie-relatiekaart/1869/15
Ik hoop dat je dit goed vindt :wink: