Hoe plaats ik een webformulier op mijn site waarbij ik de html & opmaak aan kan passen

Ik heb een aantal webformulieren gemaakt.
Via PV kan je die op een aantal manieren opnemen op je site, via een link of via een iframe. In deze gevallen heb je geen invloed op het uiterlijk van het formulier.

Nu heb ik begrepen dat je ook het formulier zelf kan opnemen in je website en dan ook opmaak en veldvolgorde aan kan passen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan uitleggen hoe dat werkt?

Rachel

Hallo Rachel,

Daarvoor heb je kennis van HTML & CSS nodig.

Als je die kennis hebt lukt het je wel als je die kennis niet hebt dan wordt het lastig.
In dat geval kan je het beste de URL opsturen naar je websitebouwer.

Hier het contactformulier op onze website dat hebben we ook nagemaakt van het formulier uit Perfectview

Laat het me weten als je nog vragen hebt.

Herbert

3 likes

Hallo Henk,
Mijn kennis van HTML en CSS zijn prima. Een formulier maken is geen probleem, maar wat ik niet goed inzichtelijk krijg is hoe ik aan de informatie kom die ik in mijn eigen html moet zetten.

Groet,
Rachel

Hallo Rachel,

Wat je doet is de HTML van het formulier uit Perfectview kopiƫren en in je eigen pagina te gebruiken.

Daarin staan alle formuliervelden en hun waardes.
Van belang op te weten is dat je de form-action gebruikt, zoiets als dit.

<form action="https://webform.perfectview.nl/form.aspx" id="FormToValidate" name="PerfectView" method="POST" accept-charset="UTF-8" runat="server" enctype="multipart/form-data">

EN niet vergeten de hidden fields mee te nemen anders weet Perfectview niet welke database er gebruikt moet worden.

Fijn puzzel weekend :slight_smile:

Herbert

4 likes

Hallo Herbert,

Hartelijk dank! Daar kan ik mee uit de voeten.

Groet,
Rachel

4 likes