In het CRM-pakket dat mijn bedrijf tot een aantal jaren terug verkocht zat de ‘advanced’ feature om relaties (dus zowel organisaties als personen) te ontdubbelen / samen te voegen.
Ik denk dat veel gebruikers er wel eens tegenaan lopen dat een bepaalde organisatie of persoon meerdere keren in het systeem terecht gekomen zijn (bijv. door invoer door verschillende gebruikers, door imports etc.). Ikzelf loop er door de consolidatie van meerdere omgevingen alsmede door imports van een kandidatenadministratie regelmatig tegenaan.
Ik heb geen samenvoegfunctie kunnen vinden nog in PerfectView. Mocht dat wel zo zijn, hou ik me aanbevolen voor wat uitleg
Als ik nu van 2 ‘entiteiiten’ er 1 wil maken, en onder beide zijn reeds zaken als kenmerken en activiteiten opgevoerd, zie ik geen andere mogelijkheid dan om deze zaken met de hand over te zetten door ze opnieuw op te voeren en evt. stukken tekst te kopiëren. Omslachtig proces.
Handiger zou zijn als ik de 2 entiteiten kan selecteren, kan aangeven dat ik ze wil samenvoegen, het systeem mij aan de hand neemt (welke wil je bewaren, welke gegevens wil je overzetten etc.) en het dan automatisch voor mij uitvoert.
Helemaal mooi zou zijn als het systeem mij ondersteunt bij het (periodiek of handmatig) zoeken naar (mogelijk) dubbele organisaties en personen.
Ik denk dat dit niet de meest eenvoudig te realiseren functionaliteit is, maar absoluut een meerwaarde voor een goed en volledig CRM-pakket om de datakwaliteit te kunnen bewaken.
Benieuwd hoe anderen hierover denken.