Informatiebeveiliging, noodzaak of hype?

Originally published at: https://communityblog.perfectview.nl/2017/12/19/informatiebeveiliging-noodzaak-of-hype/

Ik moest vorige week een herhaalrecept aanvragen via de website van mijn huisarts. Gewoon via een formulier, zoals we tegenwoordig alles online aanvragen. Even snel mijn naam, adres, geboortedatum en natuurlijk informatie over het recept invullen en klaar. Ontzettend makkelijk en veilig, toch? Of toch niet zo veilig? In dit geval bleek de beveiliging van…

2 likes

Een goed advies moet je niet naar luisteren, daar moet je wat mee doen. Perfectview geeft het goede voorbeeld en iedereen die persoonsgegevens verwerkt zou de komende periode zijn/haar applicatielandschap tegen het AVG licht moeten houden en de juiste maatregelen nemen. Dit geldt niet alleen voor de applicaties maar ook voor alle devices! Informatiebeveiliging noodzaak

1 like

Leuk geschreven @Ingrid! :smiley:

Een datalek is natuurlijk iets dat je zeker moet voorkomen, maar het is natuurlijk ook handig dat jij als gegevensbeheerder de mogelijkheid hebt binnen een applicatie om, zoals jij als voorbeeld aangeeft een slotje achter de gegevens, je data te beveiligen.