Inkopen via PerfectView

Als agent, moeten we ook inkoop orders maken aan onze leveranciers. Kun je dit doen via een standard word sjablon als bijlage in een e-mail? Hoe gaan jullie om met inkoop orders?

Beste Viovanz,

Wij kopen bij diverse leveranciers in middels een vast sjabloon. Voor de terugkomende orders heb ik de productnamen en artikelnummers in een apart sjabloon gezet.

De naam van de leverancier, adres en contactpersoon voor het afleveren van de goederen kan via de codes van PV automatisch worden ingevuld.

Dien je de inkoop onder een verkoopkans te plaatsen, dan dient deze uiteraard nog gekoppeld te worden.

Desgewenst kan ik je een voorbeeld sturen. Succes!

4 likes

Mijns inziens kan e.e.a. simplerer, wij doen het in ieder geval zo: dupliceren van de verkoopfactuur - koppelen aan het project, dan het contact wijzigen naar de betreffende leverancier. Dan worden bij alle betreffende regels de inkoop prijs over de ā€œverkoopprijsā€ gekopieerd, sjabloon gemaakt als bestelopdracht en gewoon via PV creeeren.
Let wel: bij elke product moet dus een inkoopprijs ingevuld zijn, en je moet geen koppeling met E-boekhouden hebben, anders gaat het mis

1 like

Hoi @Robert, ik zou heeeeeel graag zoā€™n voorbeeld willen zien. Zou je mij er 1 kunnen sturen?
Bedankt. :slight_smile:

2 likes

@viovanz, ik ben benieuwd, is Ć©Ć©n van deze suggesties voor jullie een oplossing?

Neeā€¦ want wij zijn gekoppeld aan e-boekhouden. Zijn er plannen om een inkoop module te maken??

Hoi Violeta,

Ja je hebt in PerfectView de optie om een wordsjabloon te creƫren waarin je ook informatie die je in PerfectView vastlegt kan samenvoegen. Deze kun je vervolgens ook weer via de e-mail versturen.
Het is uiteindelijk wel gewoon een worddocument wat je creƫert. Er zitten geen producten in PerfectView aan vast zodat je ziet hoeveel en wanneer je wat bij welke leverancier bestelt.

Kun je iets specifieker zijn wat je zou willen kunnen doen en met welk doel?