Integraties en koppelingen met je CRM systeem

Het is gebruikelijk dat er binnen een organisatie meerdere systemen draaien waarin data van klanten opgeslagen staat, gemiddeld zo’n 8 per organisatie! Denk aan telefoon, chat, email, LinkedIn, CRM, je boekhoudprogramma en nog veel meer. Klanten komen in contact met de organisatie via één of meerdere van deze systemen. Door het koppelen van deze systemen worden gegevens van klanten direct op de juiste manier verwerkt en opgeslagen. Ik ben benieuwd naar de ervaring die jullie hiermee hebben. Werkt deze koppeling optimaal en naar verwachting?

Een aantal bedrijven maakt nog gebruik van de analoge of ISDN lijnen voor het belverkeer. Steeds meer wordt er gebruik gemaakt van VoIP (Voice over IP of bellen over internet) en Skype for Business. Beide systemen maken gebruik van het internet om de communicatie over te brengen waarbij Skype for Business een Multi-channel oplossing biedt. Dit houd in dat er gebruik gemaakt kan worden van meerdere communicatie kanalen zoals bellen, video bellen, chatten en e-mailen.

Zowel VoIP als Skype for Business zijn te koppelen met onder andere een CRM systeem. Wanneer deze koppeling actief is en je klant belt naar je bedrijf dan kun je ervoor kiezen dat tijdens het overgaan van de telefoon de klantkaart van de beller in je beeldscherm zichtbaar wordt. Het is ook mogelijk dat de klantkaart zichtbaar wordt op het moment dat je het gesprek aanneemt. Je kunt op deze manier ook je CRM als telefoonboek gebruiken. Je zoekt het contact op in je CRM systeem en klikt op het telefoonnummer en je belt direct naar de contactpersoon. Wie heeft er ervaring met een dergelijke koppeling en is het van toegevoegde waarde om de klantgegevens direct inzichtelijk te hebben voor jou?

Hoi Mirjam,

Wij, bij PerfectView, maken gebruik van HipIn. Vooral als ik op support zit en véél telefoontjes krijg vind ik het superhandig om te zien wie er belt. Ik heb de gegevens dan al paraat en kan de klant sneller bedienen. Verder vindt de klant het vaak ook verrassend om te horen dat ik de bijbehorende vraag al bij de hand heb wanneer deze bijvoorbeeld terugbelt. Wat ik ook fijn vind is dat wanneer ik zie wie er belt ik ook weet hoe de naam van de organisatie of persoon wordt geschreven, ik hoef niet meer te vragen ‘hoe spel je dat?’ wanneer ik de naam niet kan verstaan :grinning:

Het maakt het werken zeker efficiënter.

Wat zijn de ervaringen van anderen?

1 like

Wij werken ook met HipIn. Heeft veel voordelen. De klantkaart opent automatisch en door alle informatie die je dan ziet kunnen de accountmanagers de contactpersoon vaak sneller helpen. Het is inderdaad fijn dat ze minder vragen hoeven te stellen en dat er efficiënter gewerkt kan worden hiermee. De koppeling zorgt er ook voor dat men nog meer geneigd is om mobiele nummers vast te leggen en gegevens bij te werken. We zijn er blij mee dat we deze koppeling gerealiseerd hebben.

Een veelgehoorde klacht bij ons is wel dat je na het automatisch openen van de klantkaart je recente items in PerfectView kwijt bent. Gebeld worden tijdens het maken van een campagne brengt het risico mee dat je opnieuw moet beginnen met de inhoud van je mail. In de ideale wereld zou er een incognito tabblad openen, waardoor je na je telefoongesprek weer door kunt gaan waar je gebleven was in PerfectView.

Ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen met de HipIn.

2 likes