Inventarisatie-vragen


#1

Wanneer je een inventarisatie bij een nieuwe klant uitvoert, welke ‘route’ volgen jullie, welke vragen worden er gesteld?


#2

@hvv goede vraag van je.

Omdat iedere organisatie uniek is , zijn voor mij onderstaande inventarisatie-vragen primair om de inrichting van de CRM oplossing herkenbaar te maken voor de organsatie/gebruikers:

  • Wat is het doel van CRM binnen de organisatie
  • Welke mensen binnen uw organisatie gaan met CRM aan de slag
  • Is er draagvlak binnen de organisatie om CRM als werkwijze te gaan gebruiken
  • Hoe zien de dagelijkse werkprocessen van de medewerkers/afdelingen eruit
  • Hoe worden deze dagelijkse werkprocessen nu uitgevoert
  • Hoe gaat CRM deze rol overnemen of zelfs eenvoudiger maken / automatiseren
  • Hoe ziet jullie huidge IT landschap eruit
  • Welke andere applicaties binnen dit IT landschap heeft een functionele of financiele waarde om met CRM te communiceren. Een voorbeeld hiervan is mail integratie of integr atie met een online boekhoudprogramma.

Er zullen ongetwijfeld nog veel meer vragen gesteld kunnen worden. Dat hangt af per organisatie maar ook van degene die de CRM inventarisatie doet.


#3

Ha Daniël,

Dank voor je antwoord; sluit inderdaad aan bij de vragen die bij mij langskomen. Het biedt tevens de mogelijkheid om met de klant door de werkprocessen heen te lopen en daar waar nodig (en desgewenst uiteraard) onze visie op te geven!

Nadat deze vragen zijn langsgeweest komt het m.i. aan op doorvragen om te gaan filteren.