Is het mogelijk om de kenmerknaam te wijzigen (schrijffout)?

Is het mogelijk om de kenmerknaam te wijzigen (schrijffout)?
Zo ja, hoe?

Goedemiddag,
Ja dat kan heel eenvoudig. Je gaat naar Applicatie Instellingen (het wieltje in het oranje vierkant in het rechtermenu). Dan vind je onder het kopje Algemeen ‘Kenmerken’. Dat klik je aan en je zoekt het kenmerk op en klikt erop. Vervolgens kun je de schrijfwijze aanpassen.

Helaas. Dat had ik al geprobeerd maar dat werkt niet. Bij mij blijft het ‘handje’ zichtbaar. Ik krijg dus geen cursor in beeld.

Misschien zijn je rechten zo ingesteld dat je dit niet mag. Als je administrator bent kun je dat zelf aanpassen.

Als administrator kan ik wel kenmerken aanmaken maar ik kan de naam niet wijzigen bij bijv. een schrijffout.

Wat gek, zo staat het bij mij ook ingesteld en ik kan de kenmerknaam gewoon wijzigen.

Bedoel je misschien de Kenmerk Categorie naam? Die kun je namelijk volgens mij niet aanpassen.

Sorry, ik bedoel inderdaad de categorienaam!
Dat is nu ook duidelijk dat dit dus niet kan.
Dank je wel voor het meekijken en je tijd.

De kenmerkcategorie is ook aan te passen, echter via een omweggetje. Open een kenmerk dat in de andere categorie moet komen te staan. Achter het veld categorie staat een ‘plusje’. Klik daar op en voer de nieuwe categorie in.
Sla het kenmerk op. Het kenmerk staat nu in de nieuwe categorie. Open eventueel andere kenmerken en kies daar ook de nieuwe categorie (je hoeft hem dus niet nog eens aan te maken). Als er geen kenmerken meer in een categorie staan, dan verdwijnt deze categorie.