Juiste relatiebeheerder bij klanten en contactpersonen: wie heeft er tips?

In onze organisatie is het (helaas) zo dat iedereen organisaties en contactpersonen toevoegt, terwijl die voor andere relatiebeheerders zijn. Dit gaat helaas vaak fout.

Ik ben eigenlijk op zoek naar tips om dit eenvoudiger te maken. Ik heb ook al feature requests aangeleverd om

  • bijvoorbeeld bij het opvoeren van een nieuwe contactpersoon de relatiebeheerder van de organisatie als default te tonen in het menu.
  • op basis van de groep of de stad/provincie een relatiebeheerder toe te kennen.

Maar helaas is hier nog niets mee gedaan. Hoe doen anderen dit? Hebben jullie tips om dit handiger te maken?

Dag Renzo,

Leuke vraag voor de community!

Kan ik hieruit op maken dat jullie relatiebeheerders toekennen op basis van gebieden?

Wellicht dat het dan een idee is om selecties te maken van bepaalde relaties uit verschillende plaatsen of postcodegebieden. Vanuit de selectie module, kan je namelijk ook gemakkelijk in bulk de relatiebeheerder aanpassen!

Ik ben benieuwd of je hier iets aan hebt. Mocht je vragen hebben over hoe je nou een selectie maakt op basis van plaats of postcodegebied, helpen we je daar op support graag verder bij. :smiley:

1 like

Dat klopt, we verdelen die op basis van provincies.

Het is niet te doen om op basis van plaatsen of postcodes te gaan selecterenā€¦ dan zit je met honderden regels te selecteren om een provincie compleet te krijgen.
Het lijkt me eenvoudiger om een provincie veld toe te voegen (die kan automatisch de gegevens er bij zoeken lijkt me).

Om een complete provincie uit je selectie te krijgen, zal je inderdaad wel een aantal regels moeten toevoegen aan je filters. Daarom is het erg fijn dat je selectiecriteria kunt opslaan! :smiley:

Maken jullie bij de organisatie gegevens al gebruik van het veld Groep of Status? Wellicht dat je hier in de keuzelijsten de verschillende provincies kan toevoegen als waarde. Dat zorgt ervoor dat je gemakkelijk op dat veld een selectie kan maken.

Een ander idee is het gebruik van kenmerken. Je maakt dan als kenmerk categorie Provincie aan. Vervolgens krijg je in die categorie de kenmerken Noord-Holland, Utrecht, Zeeland, etc.

Ik ben ook benieuwd of andere PerfectView gebruikers nog ideeƫn hiervoor hebben. Laat het ons gerust weten! :wink:

Het is onmogelijk om dat te doen, dan moet je alle postcode gebieden opnemen. Als PV de functie zelf aanbiedt werkt het gelijk bij iedereen Ć©n automatisch. Maar uit ervaring zal dat nog wel enkele jaren duren.

Daarnaast is het echt altijd behelpen met de selectie-tool.