Kenmerken in export weergeven

Wij willen graag in een organisatieweergave en/of een excel export kunnen zien welke kenmerken een relatie heeft. Momenteel kan je, voor zover ik weet, alleen per kenmerkcategorie een export doen. Maar dit is voor ons niet handig.

Even wat meer info: wij hebben veel hotels als klant. Vaak horen deze hotels bij een keten. Deze keten voegen wij als kenmerk toe aan een hotel - dit zijn er inmiddels zo’n 70. Als we nu van Keten A, Keten B, Keten C, etc. een export willen maken, krijg je 70 losse exportbestanden (of 70 losse weergaven). Bovendien staat hierin ook geen kenmerkkolom waarin je kunt zien welk kenmerk je nu hebt geëxporteerd. Wat wij dus graag willen is een weergave en/of export waarin alle organisaties staan, inclusief kolom met de kenmerkcategorie. Is dit mogelijk? Zo nee, is dit iets wat PV dan wellicht kan toevoegen als functionaliteit? Ik ben benieuwd!

Beste Naomi,
Een kenmerk kun je niet toevoegen aan een lijstweergave, er kunnen immers meerdere kenmerken aan één relatie worden gekoppeld. Als je het kenmerk ook in een kolom wilt opnemen, is het maken van een selectie op de Rubriek waar al de Kenmerken in staan (Keten A etc…) en dan de selectie exporteren naar Excel ook geen optie.
Het lijkt me dan het beste om de omschrijving keten A, keten B etc. op te nemen in het veld Groep (tabblad klant op de Organisatiekaart). Je zult dan wel eerst in de keuzelijst (in dit geval 'Commerciële relatie - Groep) de items Keten A etc. moeten aanmaken. Het veld Groep kun je vervolgens opnemen in een weergave, en elke weergave is weer te exporteren naar Excel.
Kun je hiermee uit de voeten?

1 like

Beste Ton,

Dank voor je reactie! Dit is voor ons behoorlijk veel werk, dus het heeft eigenlijk niet onze voorkeur… Bovendien is er ook een kans dat sommige hotels meerdere ‘keten’-kenmerken hebben, omdat er bijvoorbeeld ook een inkooporganisatie bij betrokken is. Kan ik een selectie maken van alle organisaties die 2 of meer kenmerken hebben in de kenmerkcategorie Keten? Ik kom in de selectiemodule namelijk niet verder dan ‘relatie heeft één van de kenmerken’. En dat is niet wat ik zoek…

Dit kan op het moment dat je de twee specifieke kenmerken kan benoemen. Dus ik wil kenmerk A uit deze categorie en kenmerk G uit dezelfde of andere categorie.

Wellicht is het voor jullie specifieke wens overzichtelijker als hier een rapportage voor wordt gemaakt. Zal ik mijn collega’s vragen even telefonisch contact met je op te nemen? Zijn kunnen je wens dan beter inventariseren. Laat maar weten of dit je voorkeur heeft.

Graag ja! Ik ben benieuwd :wink:

Een beetje laat, maar alsnog ter info: Ik heb uiteindelijk contact gehad met Ronald Akkerman die voor ons een kenmerkenrapport heeft aangemaakt. Deze kunnen wij exporteren naar Excel en laat van alle organisaties zien welk(e) kenmerk(en) ze hebben. Ditzelfde geldt voor contactpersonen. Voor zover ik weet is dit kostenloos.

Misschien goed om te weten: als extra hebben wij ook nog het relatietype en de RSP id in het rapport laten opnemen, maar deze konden niet in een aparte kolom worden geplaatst. Vandaar dat deze gegevens nu direct achter de organisatie-/contactnaam staan, gescheiden met een ‘;’, zodat wij deze met de optie ‘Tekst naar kolommen’ kunnen splitsen naar aparte kolommen.

1 like

Hoi Naomi,

Bedankt voor je reactie, fijn dat je geholpen bent met het rapport.

Als aanvulling op jouw reactie wil ik nog even aangeven dat zo’n rapport de eerste keer kosteloos is, de keren daarna worden er kosten in rekening gebracht.