Klantgegevens in crm delen met klanten via een klantportaal

Ik hoor steeds vaker van CRM gebruikers dat zij de klantgegevens graag ter beschikking willen stellen aan hun klanten via een klantportaal met als doel dat zij bijv. hun eigen contracten kunnen inzien of hun eigen gegevens kunnen updaten. Zijn er CRM gebruikers die inmiddels gebruikmaken van een klantportaal die gevoed wordt vanuit CRM?

1 like

Hallo @daniel
Voor een aantal klanten hebben wij dit inderdaad ingericht. Vooral gegevens updaten en documenten toevoegen wordt veel gevraagd.

1 like

@Herbert, interessant, kan je iets specifieker zijn in hoe je dit hebt ingericht?

Heel graag @hvv.

Als eerste maken we een login systeem via Perfectview. In Perfectview worden username en wachtwoord opgeslagen.

Vervolgens maken we de web-interface waarmee we d.m.v. de API van Perfectview de gegevens ophalen, bewerken en toevoegen waar behoefte aan is.

Bijvoorbeeld:

  • n.a.w gegeven aanpassen
  • aanmelden of uitschrijven van nieuwsbrieven
  • aanmelden van evenementen
  • downloaden van bijvoorbeeld facturen en bijlagen
  • voor een arbodienst downloaden van verrichtingen voor een beperkt aantal personen
  • updaten van een jaarlijks intake formulier
  • verwerkersovereenkomst inzien en ondertekenen

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

3 likes

Wordt inderdaad vaker gevraagd @daniel ! @Herbert.Denk geeft al mooie voorbeelden. Als ik denk aan een portaal moet ik ook aan @y.neuschwanger-kars denken? Dit portaal is wel met een iets ander doel voor ogen gemaakt dan wat Daniƫl schets maar wel een mooi voorbeeld! :slight_smile:

Yep, wij werken ook met een portaal. Omdat wij een organisatie zijn met ca 2000 collegaā€™s, willen we niet dat iedereen in het CRM kan, maar we willen de NAW-gegevens wel voor iedereen ontsluiten. Daarom is er een portaal gemaakt zodat iedereen via ons intranet deze gegevens kan raadplegen. Dit is in samenwerking met onze ICT-afdeling gebeurd, dus hoe dit technisch geregeld is kan ik je niet vertellen, behalve dan dat het inderdaad mogelijk is :slight_smile:

2 likes