Klantverrassing

Dag allemaal, Ik bedacht me dat we eigenlijk geen topic : klantverrassing hebben. Terwijl dat toch een van de drivers achter loyaliteit is! Ik ben benieuwd, hebben jullie voorbeelden waarmee je in het verleden klanten positief hebt verrast?

2 likes

Interessante topic!

Wellicht heb ik onbewust wel een klant verrast haha maar ik zou zo geen goed voorbeeld kunnen geven.

@ciskateunis, met jouw expertisegebied, ā€˜Relatiebeheer Expectā€™ , heb jij wellicht een paar mooie voorbeelden waar je klanten mee hebt verrast? :smiley:

Wat een leuk onderwerp. Ik zou het zo ook niet uit mijn hoofd weten. Wel goed om daar eens serieus over na te denken.

1 like

Ik ben laatst nog positief verrast.

Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe auto. Bij het aanschafproces van die auto (duurde +/-6 maanden) heb ik steeds met dezelfde persoon gesproken. Vorige week kreeg ik een hele leuke handgeschreven kaart in de bus van die persoon.

Heel persoonlijk en onverwacht. Erg leuk.

Hoi Daniek, leuk dat je reageert! Handgeschrevenā€¦ inderdaad erg attent.

Eerder reageren op een offerte verzoek of een vraag dan afgesproken wordt ook altijd erg gewaardeerd, en dan hoeft het niet eens handgeschreven:). Bedrijven als Cool Blue en Bol.com pakken het verrassen heel serieus aan en zetten er marketeers voor in om het verrassingseffect te bereiken. Wel vraag ik me daarbij af of er geen gevaar in zit dat verrassen over gaat in manipulatieā€¦? Wat vinden jullie?

Hoi,

Ik merk dat klanten het erg fijn vinden dat ik na het afronden van een implementatie traject nog even bel om te checken hoe het nu gaat met het werken in ons systeem vanuit een stukje nazorg. Misschien niet zo heel spannend maar wel effectief denk ik :smiley: (en ook heel simpel!)

Hoi Sabrina,

Leuk dat je dit aangeeft. Momenteel doe ik een opleiding waarin ik leer hoe customer journeys gemaakt worden en een van de punten die daarin naar voren komt is dat klanten het als zeer prettig ervaren om aan het einde van een traject te zien dat zij nog steeds belangrijk zijn voor de organisatie waarmee ze zaken hebben gedaan. Nou dat blijkt bij jou dus ook. Het hoeft niet spannend als het maar oprecht en positief is.

3 likes