Koppeling met Axxerion ten behoeve van Support

Hallo,
Is er iemand in deze community die ervaring heeft met een koppeling met Axxerion?

Wij ontvangen namelijk een groot gedeelte van onze supportverzoeken vanuit een zusterbedrijf dat hiervoor gebruik maakt van Axxerion. Deze ‘werkorders’ sturen zij naar onze servicedesk mailbox in de body van een email. Afzender is altijd hetzelfde.

Deze mailtjes willen we via een Archiveringsregel direct in een Support laden, met de tekst van de volledige mail opgeslagen in de Notes. Maar, daarnaast willen we ook graag de resterende Support-velden waar mogelijk automatisch gevuld hebben o.b.v. de gegevens in de werkorder.
Rechts zie je een voorbeeld van een werkbon.
PV%20inladen%20werkbon%20Axxerion

Daarnaast ga ik ervan uit dat:

  • Het Date-veld in de Support activiteit automatisch op de datum van vandaag staat.
  • Het Category-veld automatisch op de juiste productgroep kan komen te staan op basis van de e-mailafzender.

Ik ben benieuwd of iemand hier meer van af weet!

Hallo Naomi,

Zelf hebben we geen ervaring met Axxerion. maar volgens hun website kan het wel wat je wilt.

Ik kan niet zo snel op de website zien of zij hun API ook aan derden beschikbaar stellen.
Dus ik kan je ook niet vertellen of wij met ons API platform CAVA iets voor je kunnen betekenen.

Wat wellicht een optie zou zijn is de e-mail berichten op te vangen deze vervolgens via de API van PV in te lezen.

Hallo Herbert,

Bedankt voor het meedenken. Ik zal eerst eens contact opnemen met Axxerion om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik laat het wel weten zodra ik iets heb gehoord.

Hallo Naomi,

Graag gedaan, ik hoor het het graag van je