Koppeling met MailChimp & A/B testing

Hi community,

Nieuw hier! Ik heb even gezocht of er al een topic bestaat over A/B testing in MailChimp, maar niets gevonden. Hierbij mijn vraag:

PerfectView maakt in MailChimp een campaign en list aan, waardoor de opt-out correct wordt teruggekoppeld naar PerfectView (dit is problematisch als je 1 CRM gebruikt voor meerdere “merken”/“diensten”, maar dat is een heel ander probleem). De campagne die PerfectView aanmaakt is echter een standaard campagne, waarbij A/B tests niet mogelijk lijken te zijn. Hoe kunnen we A/B tests versturen terwijl we gebruik maken van de automatische koppeling? Benieuwd of iemand een manier heeft gevonden.

Dank!

Hoi Karima,

Allereerst welkom op de community, leuk dat je hier je vraag stelt! :smiley:

Zelf ben ik heel eerlijk gezegd niet bekend met A/B-testing, vandaar dat ik dit even heb nagevraagd bij mijn marketing collega. Zij geeft aan dat je vanuit MailChimp een A/B-testing kan versturen.

Dit ga ik intern nog even uitvragen of mijn collega enig idee heeft. Ik kom er bij je op terug.

Mochten andere gebruikers zijn met ideeën, zijn ze natuurlijk altijd welkom! Ik ben benieuwd. :smiley:

De koppeling tussen PerfectView en MailChimp zorgt ervoor dat de relaties vanuit PerfectView naar MailChimp worden gesynchroniseerd. In PerfectView maak je een selectie van de juiste relaties en door middel van de campagne, zet je ze over naar MailChimp. Door deze actie wordt er in MailChimp een nieuwe audience list aangemaakt. Vervolgens kun je in MailChimp je gewenste campagne selecteren om deze te versturen naar de audience list die je vanuit PerfectView hebt overgezet.

Let op: MailChimp heeft afgelopen jaar wat wijzigingen doorgevoerd waardoor je met een gratis account maar 1 audience list mag hebben. Wanneer er nog een audience list in MailChimp staat, wordt er bij een gratis account dus geen nieuwe audience list aangemaakt door middel van de koppeling.

Ik ben benieuwd of het gaat lukken om een nieuwe lijst vanuit PerfectView in MailChimp te krijgen om ze vervolgens een A/B-testing campagne te kunnen sturen, succes! :+1:t3: