Koppeling met Power BI (of vergelijkbaar)

Omdat de dashboards van PerfectView ons onvoldoende inzicht geven, willen wij een koppeling met Power BI of iets vergelijkbaars realiseren. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Hi Simone,

Wat missen jullie in de dashboards?
@Herbert.Denk heb jij ervaring met bovenstaande koppeling?

Volgens mij heeft @avdz hier ervaring mee.

Arjan, klopt dat? Kan je hier een korte toelichting geven wat de koppeling precies inhoudt?

Dag Charlotte,

Wij leveren SaaS producten en wij willen graag zien hoe totaal en individueel wordt gescoord op zowel eenmalige als terugkerende omzet ten opzichte van targets. Ook willen wij graag gemiddelde orderwaarde (individueel, totaal) en doorlooptijd van orders inzichtelijk hebben. Na overleg met jouw collega’s is gebleken dat wij dit niet uit de huidige dashboards krijgen. Mijn ervaring met rapportages is overigens dat een standaard vaak net niet aansluit bij de specifieke wensen van een organisatie. Wij hebben in ons eigen platform ook dashboards gebouwd waar we tegen hetzelfde probleem aanliepen, klanten willen vaak net iets anders zien en het is dus lastig te standaardiseren. Power BI is een super mooie en flexibele tool hiervoor is onze ervaring.

Op dit moment hebben we behoorlijk eenvoudig en snel vanuit een aangepaste verkoopkansregel export data in Power BI gekregen die ons de inzichten lijken te geven die we zoeken (moet nog beetje gefinetuned worden maar dit was in zeg een half uurtje gerealiseerd). We willen graag via een koppeling de data geautomatiseerd (zeg eenmaal per dag) naar Power BI pompen… zodat dit geen handmatige actie is telkens.

Hallo @marie-charlotte.vest

We hebben nog geen ervaring met Power BI maar zijn ons daar wel in aan het verdiepen.

Hoi @marie-charlotte.vest

Wij hebben pas ook een dashboard gebouwd voor de data uit PerfectView. Ons dashboard is gebouwd met een dashboardtool van Klipfolio (cloud applicatie) maar met de API-koppeling is ook Power Bi te gebruiken.

Afhankelijk van de toepassing van je dashboard (wie gaat er mee werken) zou ik kiezen voor de meest geschikte applicatie. Om je even mee te nemen in onze overweging om te kiezen voor Klipfolio. PowerBI is vooral interessant als je de data verder wil analyseren (ze bieden de zogenaamde drill-down functionaliteiten). Klipfolio bv. is een geschikte applicatie om realtime inzicht te hebben in de activiteiten van medewerkers (hierop kan men beter gedrag sturen).

Belangrijk is dus om vooraf te weten wie met het dashboard moet gaan werken. Maar dan zijn er wel hele mooie dingen te bouwen.

2 likes

Vandaag ben ik bij een klant geweest die exact dezelfde vraag hadden. Bij hen regelt https://www.ensior.com/nl/ het.

Mogelijk kunnen zij je hierbij helpen?

Leuke vraag! In dit topic staat misschien nog aanvullende info:

@Eddy: ben jij hier nog mee bezig?