Korte demo van Active Campaign

Dag lui,

Ik was net bezig met wat video-content maken en had gereageerd op het topic over het beste topic van 2018. Ik dacht, waarom pak ik niet meteen door en neem ik een video voor de CRM Community op, nu ik toch bezig ben.

Ik liep al een poosje met het idee om iets te posten over de basics van Marketing automation, en dit leek me een leuk inkijkje. Beetje on-the-fly opgenomen, maar goed!

Kan hem niet embedden helaas, maar hier is de video.

4 likes

Super interessante video!

Ik heb echt vaak prospect en klanten aan de lijn die dit willen. Ook al vaak gehoord over Active campaign. Nu zie ik hoe het werkt :smiley:

@s.wismans @sanjai @Donna Zijn jullie hier ook al bekend mee? Wat vinden jullie van Active Campaign?

Erg interessant!

Als ik bij een klant op bezoek ben, komen vraagstukken als dit nog al eens naar voren.
Hier mee kunnen ze wat basis informatie opdoen en kijken of ze dit willen toepassen.

Dank voor het delen.

2 likes

Hi @Bob ,

Jij werkt met active campaign. In je video tool geef je al aan dat dit een mooie basis tool is voor e-mailautomation voor een relatief lage prijs. Zie je zelf nog meer voordelen t.o.v. mailchimp? Ik krijg het idee dat je met active campaign iets meer mogelijkheden hebt, ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn.

2 likes

Hi @Health2Work,

Goeie vraag, eentje die je vaker hoort.

Mailchimp is nog echt e-mailmarketing, met een klein beetje automation functionaliteit voor wat dripcampagnes en dergelijke. Vroeger was Mailchimp echt een koploper op dat gebied, maar e-mail marketing gaat steeds meer op in het bredere aanbod van marketing automation software.

ActiveCampaign is een (eenvoudig) voorbeeld van zulke marketing automation software. Kortweg is het verschil: E-mailmarketing is slechts een onderdeel van marketing automation.

Kijken we puur naar de tools, dan biedt marketing automation bijvoorbeeld:

  • Een tracking script om het gedrag van je bezoekers te meten
  • Automatische workflows die meer doen dan alleen e-mails verzenden
  • Formulieren en landingspagina’s bouwen
  • Lead scoring functionaliteit om je leads automatisch te kwalificeren obv business rules
  • Sterkere segmentatie-opties
  • En nog veel meer functionaliteit die verder gaat dan e-mailmarketing alleen

Al met al moet je marketing automation echt zien als de gereedschapskist die hoort bij een overkoepelende, bedrijfsbrede Inbound Marketing strategie. Dat betekent dat je die wel moet hebben, of dat je die gaat bouwen, wil je echt waar voor je geld halen uit de meeste Marketing Automation. De grotere tools als Hubspot kosten namelijk al gauw meer dan €1000 per maand aan licentie alleen, en gaan gepaard met behoorlijke implementatietrajecten.

ActiveCampaign is wat dat betreft de ideale fiets met zijwieltjes. Een licentie kost je de kop niet en de software vereist niet zoveel implementatiewerk. Het is dus ideaal om mee te experimenteren, een gevoel te krijgen bij inbound marketing, zonder een hoog afbreukrisico. Toch heeft het systeem veel van de functies van een groter systeem in zich - al is het her en der wat minder geraffineerd - waardoor veel ZZP’ers en kleine organisaties nooit verder hoeven te kijken.

Heeft dit antwoord je verder geholpen?

4 likes

Ja vrij duidelijk. Bedankt. :grinning:

Aanvullende vraag. Dit lijkt me meer een vraag voor @PV-Support. Is het mogelijk iets te laten zien van een koppeling van Active Campaign en Perfectview? Of klanten die dit al gebruiken waarmee ik in contact kan komen?

1 like

@Health2Work goede vraag! Wij hebben geen standaard koppeling met Active Campaign, dus ik kan je niet direct iets laten zien. Maar ik zal eens informeren of er klanten zijn die een maatwerk koppeling hebben laten bouwen.

Keep you posted :slight_smile:

1 like

@Herbert.Denk wellicht heb jij ervaring met AC <-> PerfectView?

2 likes

Nee sorry, geen ervaring mee. Maar wat niet is kan nog komen :wink:

2 likes

Ik zie dat het onderwerp AC <-> PerfectView een hot topic was in okt-'19. Is er nieuws te melden @Herbert.Denk
Wij willen per oktober gaan starten met AC en het zou mooi zijn als we de leads vanuit PV kunnen gaan bewerken en opvolgen.

Sorry @Hein nog geen nieuws te melden.

Wel wil ik een keer met je bekijken wat je precies zou willen. Heb je daar binnenkort tijd voor?

1 like

Jammer en zeker tijd op dit moment.
Morgen 10:00 uur?

10 uur gaat niet lukken, 10:30 uur wel.

Ja is prima. 085-0600799 is ons nummer. Tot morgen

1 like