KVK update kan enkel kiezen uit allen negeren of allen doorvoeren

KVK koppeling:
Bij KVK-update kan ik enkel kiezen uit “allen negeren” of “allen doorvoeren”.
Ik wil de Woonplaatsnaam niet wijzigen. Deze moet blijven ‘Maastricht’ en niet doorvoeren naar ‘MAASTRICHT’. Is nl. afgesproken en vastgelegd in onze schrijfwijzer.


Hoe kan ik gericht bij KVK update aangeven welke gegevens wel/niet mee doorgevoerd moeten worden?

Beste Kitty,

we krijgen van de KvK de schrijfwijze in hoofdletters aangeleverd en wij kunnen dat ook niet aanpassen. Daarnaast lees ik o.a. op taaladvies.net o.a. het volgende:

In de adressering van Nederlandse brieven komen er twee spaties tussen postcode en plaatsnaam; de plaatsnaam wordt in hoofdletters geschreven.

Op de site van POSTNL (site) staat:

Schrijfwijze woonplaats

Woonplaats in hoofdletters

Hallo Ronald,

De vraag over de schrijfwijze snap ik wel. Wij hebben besloten alle plaatsnamen juist wel in hoofdletters te zetten, maar een keuze hierin voor de gebruiker zou wel fijn zijn. Het is natuurlijk wel mogelijk voor jullie om een vertaaltabel ernaast te zetten, waarin de plaatsnamen van de KvK ook in kleine letters (met hoofdletters op de plaatsen waar dat wel hoort) worden opgenomen.

Verder heb ik juist behoefte om niet alleen te kunnen kiezen uit “Allen negeren” of “Allen doorvoeren”, maar per mutatie een selectievinkje te kunnen zetten (waarbij het natuurlijk mooi is als je wel alles in één keer kunt selecteren of deselecteren). Valt dat te realiseren?

Ik sluit mij volledig bij Johan aan. Ook bij telefoonnummers graag een keuze. Veel telefoonnummers staan niet in de KVK. Als je dan klakkeloos alles overneemt ben je dus het telefoonnummer wat in PV staat kwijt.

Klopt Dianne. Het kan zomaar zijn dat je het telefoonnummer, e-mailadres of website van de organisatie kwijt raakt als je die zelf al wel ingevuld had staan maar deze vanuit het Handelsregister niet worden aangeleverd. Deze gegevens in dat geval niet met lege waarden overschrijven.

Het zou ook handig zijn als je op de Klantkaart een melding kunt zien dat er een KvK update is.

Nu kreeg je in het menu aan rechterzijde een lang overzicht met updates waar je doorheen moet scrollen om te zien wat er verandert is. Het zoeken naar een bedrijf is daar ook niet mogelijk.