Maandelijks herhaling van dezelfde taken

Ik heb elke maand een paar herhalende taken, zelfde taken voor één account.
Op dit moment verschuif ik de geplande datum elke keer 'n maand vooruit om te voorkomen dat ik dit opnieuw moet ingeven. Is hier een andere, betere manier voor ?

Beste Louis,

Als ik jou goed begrijp dupliceer je nu telkens de voltooide campagne en geef je een andere uitvoerdatum in?

Het is mogelijk om herhalende campagnes uit te voeren voor (bijvoorbeeld) herhalende taken aan te maken.
Dit kan je doen door in de stap uitvoeren voor de optie ‘vanaf een bepaald tijdstip’ te kiezen, je krijgt vervolgens de mogelijkheid om te kiezen voor ‘periodiek herhalen’.

image
Je kunt nu zelf aangeven hoe vaak en wanneer de campagne precies uitgevoerd dient te worden.

image

Ik hoor graag of het gelukt is of dat je wellicht nog aanvullende vragen hebt :smile:

2 likes

Hallo @janneke.deleeuw thx voor de tip met een campagne, heb je eenzelfde soort tip voor taken?

Hoi Herbert,

Kan je aangeven wat je precies wilt doen met taken?

Zou je deze in bulk willen aanmaken of in bulk de opvolging willen aanpassen?

Hoi @janneke.deleeuw,

Dat begreep ik uit de vraag van @h884efp.

Ikzelf heb bijvoorbeeld bij een onboarding van een nieuwe klant dat ik 6 weken lang een e-mail stuur met tips. Dat zou ik graag vanuit Perfectview doen.

@h884efp ik ben benieuwd of je hiermee bent geholpen :smiley:

Wat leuk om te lezen dat je tips verstuurd :smile:

Je zou hiervoor met taken en wachtrijen kunnen werken. Je maakt een taak met als onderwerp Tips versturen aan en zet deze in de wachtrij tip 1 versturen.
Vervolgens maak je in de wachtrij eenmalig een campagne weergaven aan zodat er een campagne uit de wachtrij gestart kan worden.

In de campagne stap Wat geef je aan: relaties mailen via e-mail of post.

image

In de stap Extra opties geef je aan: ik wil de opvolging aanpassen van de activiteiten uit de weergave.
image

In de vervolgstappen geef je aan hoe je de e-mail wilt versturen en type je de tip in het tekst vak.

Bij de stap Opvolging aanpassen geef je aan dat de opvolgdatum een zelf te bepalen aantal dagen na de uitvoeringsdatum van de campagne moet zijn, je zou hier voor 7 dagen kunnen kiezen.
image

Onderaan in de stap Opvolging aanpassen geef je aan dat je de activiteit in een andere wachtrij wilt plaatsen, namelijk de wachtrij Tip 2 versturen.
image

Zo zou je dus zes wachtrijen, campagne weergavens en campagnes aan kunnen maken. De campagnes kan je eventueel dagelijks laten lopen.

In de campagne voor tip 6 geef je bij de stap Opvolging aanpassen aan dat je de activiteit wilt markeren als voltooid.
image

2 likes

Dag Yannoe. Bedankt voor je antwoord, ik bedoel eigenlijk meer wat in lijn ligt met wat herbert ook vraagt namelijk taken en niet zozeer campagnes. Ik heb verschillende taken die elke maand en sommige per kwartaal terug komen. Is er een mogelijkheid om dit slim op te zetten.

Alvast bedankt en groeten,
Louis

Door een campagne aan te maken zorg je ervoor dat de taken zich automatisch herhalen (per maand of per kwartaal, net wat je zelf wil). In de uitleg van Janneke kun je lezen hoe je deze aanmaakt.

@h884efp mocht het je niet helemaal duidelijk zijn, mag je altijd telefonisch contact met ons opnemen, zodat we het je eventueel kunnen laten zien middels TeamViewer? We helpen je graag verder! :smiley:

2 likes

Ik ga dit uitproberen.

Maar dit weekend eerst mijn Makkelijke Moestuin in orde maken :slight_smile:

3 likes

Succes​:muscle: ik hoor graag of je er bent uitgekomen :smile:

Wat leuk dat je een moestuin hebt! Ben je hier vaak te vinden?

Wij hadden vroeger thuis ook een moestuin, heerlijk verse groenten en fruit😍

1 like

Dag Janneke,
Ook wij willen heel graag bij de onboarding van een klant opeenvolgende taken starten.
Jou uitleg begrijp ik helemaal, maar ik zie de optie om vanuit de wachtrij een campagne weergave aan te maken niet.
Zou je de stap “Vervolgens maak je in de wachtrij eenmalig een campagne weergaven aan zodat er een campagne uit de wachtrij gestart kan worden” ook met screenshots kunnen uitleggen?
Bvd en groet,
Robert

@RobertVerwaal leuk dat je hiermee aan de slag bent gegaan! :star_struck:

In bovenstaande screenshot heb ik omcirkeld wat je moet aanvinken om de weergave te kunnen gebruiken in een campagne.

Je komt in dit aanpasscherm door in jouw weergave te klikken op de knop “Acties” > “Aanpassen”. Indien het een standaard weergave is, kan je deze nog niet direct aanpassen en zal je de weergave eerst moeten kopiëren. Dit doe je door te klikken op de knop “Acties” > “Kopiëren”. Zie ter verduidelijking ook onderstaande screenshot.

Ik ben benieuwd of het je zo gaat lukken!