Mailbox rules opzetten

Bij de mailboxrules is het mogelijk om via een ‘regel’ die je in de mailbox instelt automatisch mails door te sturen naar PerfectView. Vervolgens wordt hier bijvoorbeeld direct een support van gemaakt waar de tekst van de mail in de notities staat en de bijlagen zijn gekoppeld. Je kan er uiteraard ook voor kiezen om een andere activiteit aan te laten maken. Je kunt ook ‘ticketing’ instellen om ervoor te zorgen dat reacties op mailtjes die je verstuurd vanuit de support direct gekoppeld worden aan dezelfde support . Oftewel, ticketing is dus een automatische reply naar diegene die een mailtje heeft gestuurd. Tevens kan je met ticketing ervoor zorgen dat er een ticket nummer wordt toegekend aan het onderwerp met een [TAG] .

De ‘backend’ van een mailboxrule stel je in in je mailbox. Hier stel je in dat alle of bepaalde mails doorgestuurd (of omgeleid) worden naar het unieke forwardingsadres van PerfectView.
1

Vervolgens stel je de mailboxrule in PerfectView in om te kiezen wat er in je CRM moet gebeuren als er een mail binnen komt.
Bijvoorbeeld: moet de mail direct gemarkeerd worden als voltooid? En, dient er een support activiteit of andere activiteit aangemaakt worden? Dit zijn een aantal keuzes die je maakt en stel je in aan de PerfectView kant. Je vindt deze optie onder de gele instellingen knop helemaal rechts > E-mail > Archiveringsregels.

4 likes

Ik heb bovenstaande support-tip-van-de-week ingesteld. Dit werkt goed en is door een gemiddelde gebruiker van Perfectview prima zelf in te stellen.

Echter loop ik tegen het feit aan dat offerteaanvragen door worden gestuurd door collega`s. Dus als ik de betreffende mail laat importeren in PV, komt het als mijn eigen firmanaam in PV te staan. Dit is geen probleem dat door PV wordt veroorzaakt, maar door onze manier van werken. Hier ga ik aan werken.

Ik ben benieuwd naar de volgende tip!

2 likes

:slight_smile:

Weet je ook al hoe je de mail vervolgens op de juiste plek krijgt?

@marie-charlotte.vest
Ik doe dit op de snelle (en luie…) methode door het koppelen aan de verkoopkans die reeds is gemaakt. Ik weet ook dat ik bovenin het scherm (rode letters) de firma en contactpersoon kan aanpassen.

Haha top, ieder zo zijn/haar eigen manier :smile:

:ok_hand: