Bij de mailboxrules is het mogelijk om via een ‘regel’ die je in de mailbox instelt automatisch mails door te sturen naar PerfectView. Vervolgens wordt hier bijvoorbeeld direct een support van gemaakt waar de tekst van de mail in de notities staat en de bijlagen zijn gekoppeld. Je kan er uiteraard ook voor kiezen om een andere activiteit aan te laten maken. Je kunt ook ‘ticketing’ instellen om ervoor te zorgen dat reacties op mailtjes die je verstuurd vanuit de support direct gekoppeld worden aan dezelfde support . Oftewel, ticketing is dus een automatische reply naar diegene die een mailtje heeft gestuurd. Tevens kan je met ticketing ervoor zorgen dat er een ticket nummer wordt toegekend aan het onderwerp met een [TAG] .
De ‘backend’ van een mailboxrule stel je in in je mailbox. Hier stel je in dat alle of bepaalde mails doorgestuurd (of omgeleid) worden naar het unieke forwardingsadres van PerfectView.
Vervolgens stel je de mailboxrule in PerfectView in om te kiezen wat er in je CRM moet gebeuren als er een mail binnen komt.
Bijvoorbeeld: moet de mail direct gemarkeerd worden als voltooid? En, dient er een support activiteit of andere activiteit aangemaakt worden? Dit zijn een aantal keuzes die je maakt en stel je in aan de PerfectView kant. Je vindt deze optie onder de gele instellingen knop helemaal rechts > E-mail > Archiveringsregels.