Mailchimp integratie, telkens opnieuw een selectie maken (handmatige handeling)

Hi community,

Wij maken gebruik van de koppeling Mailchimp - PV.
Nu lopen we er tegenaan dat we telkens de lijst met contacten moeten updaten via de selectiemodule in PV evenals dat we ook de oude lijst moeten verwijderen in MC. Hierdoor gaan gegevens verloren, namelijk alle campagnes behorende bij deze ‘standaard’ contactpersonenlijst. Daarbij moet er telkens een handeling wordt uitgevoerd als je de meest geüpdate contactenlijst wilt mailen.

Hoe gaan jullie hier mee om? Is dit ‘how it works’ of zijn er tips van hoe we hier het beste mee om kunnen gaan?
Het toevoegen van nieuwe relaties in de lijst die in MC staat of het maken van een kopie van de campagne die door PV is aangemaakt zorgt er helaas voor dat de koppeling tussen MC en PV verdwijnt.

Ik hoor het graag!

1 like

Hier loop ik ook tegenaan en is een van de redenen dat ik de koppeling niet gebruik (wat jammer is want het levert extra werk).

Groet,
Rachel

Hi @Rachel,

Bedankt voor je reactie.
Wij hebben de koppeling nu een keer gebruikt, maar twijfelen ook of we hiermee doorgaan vanwege het extra werk.

Verwerk jij opt-outs e.d. nu handmatig?

Gr. Eméli

Ha Eméli,

Ik werk nu met 2 mailingen. Bestaande klanten die service mails krijgen (dus niet echt een nieuwsbrief) verstuur ik via Perfectview zelf. Mensen die nog geen klant zijn, maar wel interessant vinden wat ik doe kunnen zich aanmelden voor de MailChimp nieuwsbrief. Die is meer een nieuwsbrief met opmaak enzo.

Groet, Rachel

1 like

Hoi,
Ik loop hier ook tegenaan, maar gezien PV ons meest up to date bestand is van klanten blijf ik de koppeling wel gebruiken.

Ik heb een standaard selectie (o.b.v. opt-in kenmerken) van iedereen die de nieuwsbrief moet krijgen. Die is opgeslagen dus ik hoef enkel de campagne zelf te maken en de juiste selectie selecteren. Die campagne zou je ook automatisch kunnen laten herhalen. Ik heb dit nog niet gedaan, maar ik ga ervan uit dat PV de selectie dan automatisch update.

De oude lijst verwijder ik uit MC voor ik de nieuwe erin zet. Gezien onze mails een maand uit elkaar liggen is het op dat moment geen probleem meer dat de koppeling wordt verbroken, want alle oude info blijft wel behouden.

In MC kan je in de campagne die PV aanmaakt een andere campagne of template inladen. Je kan de naam van de campagne e.d. veranderen zonder dat de koppeling verdwijnt.

Opt-outs worden dan wel automatisch geregistreerd. Maar helaas kan de klant dan alleen volledig op opt-out worden gezet en niet enkel voor 1 specifieke nieuwsbrief.

Het is verre van een perfecte koppeling, maar ik hoop dat dit helpt :slight_smile:

1 like